247 Listopad 2024
- 01 listopada
- TEST Z OKŁADKI: Daniel Hertz MARIA 800 + CHIARA ⸜ wzmacniacz zintegrowany + kolumny (system)
- WYSTAWA ⸜ reportaż: HIGH FIDELITY na Audio Video Show 2024
- TEST: Accuphase E-700 ⸜ wzmacniacz zintegrowany
- TEST: Gold Note CD-5 ⸜ odtwarzacz Compact Disc
- TEST: Acoustic Revive USB-1.5 PL TRIPLE-C + RUT-1K ⸜ kabel USB + filtr USB
- TEST: Verictum FLUX ILLUMI ICX ⸜ interkonekt analogowy RCA
- TEST: XACT IMMOTUS CRX & CL ⸜ nóżki antywibracyjne
- 16 listopada
- WYSTAWA ⸜ reportaż: Audio Video Show 2024
- TEST: Miyajima Laboratory SHILABE (2024) ⸜ wkł. gramofonowa MC
- TEST: EPO Sound DEIMOS MILLENIUM ⸜ kolumny głośnikowe • podłogowe
- TEST: Espirt ETERNA RCA G9 + SPK G9 ⸜ interkonekt liniowy RCA + kabel głośnikowy
- TEST: Vienna Acoustics MOZART SE SIGNATURE ⸜ kolumny głośnikowe • podłogowe
- MUZYKA ⸜ recenzja: BOB DYLAN, The Complete Budokan 1978, Sony Records Int’l SICP 6540~4, 4 x CD (1978/2023)
KOŃCZY SIĘ ROK
Nie będę udawał, że nie lubię świątecznej atmosfery. Wiem, nie dla wszystkich jest to czas błogosławiony, czy chociażby dobry. Im wszystkim przesyłam swoje gorące pozdrowienia i iskierkę nadziei, którą może rozdmuchają i zamienią na ciepło, którego nam wszystkim tak trzeba. Nie będę w sprawie świąt udawał, bo to dla mnie i mojej rodziny czas szczególny. Czekamy wszyscy przez cały rok na prezenty, na dni, kiedy nie będziemy musieli robić nic, poza spaniem, oglądaniem filmów – świątecznych i tych, które dostaliśmy na Gwiazdkę – czytaniem książek i czasopism. I jedzeniem – tak, to jeden z mocniejszych punktów świątecznych dni. Może brzmi to przyziemnie, płasko, ale zapewniam Państwa, że jeśli to wszystko dzieje się w ramach kochającej się rodziny, to te wspomnienia są bezcenne. Dlatego właśnie, z niecierpliwością czekamy na boże narodzenie przez cały rok. Nie chciałbym, żeby zabrzmiało to zbyt sentymentalnie. Bo nie chodzi o szantaż emocjonalny, tak powszechnie wykorzystywany w czasie świątecznej gorączki zakupowej. Chciałbym po prostu w kilku słowach zamknąć rok 2009 i rozpocząć 2010. Podsumowanie to sprowadza się przede wszystkim do podziękowań i dzielenia się z Wami naszym wspólnym sukcesem. Bo rok 2009 był dla „High Fidelity” wyjątkowy pod każdym względem. Piszę w podobnym tonie co roku, ale tak już jest, że to, co mi się wydawało szczytem marzeń, co nam się udało do tej pory, za chwilę okazuje się tylko krokiem do czegoś jeszcze większego, jeszcze pełniejszego. Tak więc i ten rok tylko zapowiada kolejny krok naprzód… Jesteśmy z nowego layoutu szczególnie dumni, dlatego jego zmiana jest dla „High Fidelity” kluczowym wydarzeniem tego roku. Jak wspominałem, równie ważne dla nas było przy tym również to, aby w nowym układzie jak najlepiej wyeksponować banery w taki sposób, aby były widoczne, ale żeby też nie przeszkadzały w lekturze. Myślę, że udało się to nam całkiem zgrabnie. Proszę nie myśleć, że banery nie są ważne – to, że mają Państwo dostęp do „High Fidelity” całkowicie bezpłatny, zawdzięczacie dystrybutorom, sklepom i producentom, którzy za owe banery płacą. To oni utrzymują pismo. Dlatego też chciałbym wszystkim naszym współpracownikom złożyć serdeczne podziękowania za pomoc i za pieniądze wyłożone na reklamę. Bez was wyglądałoby to zupełnie inaczej… Zaczynam się powtarzać, to znak, że trzeba przejść do ostatniego elementu triady – do redakcji. Właściwie od niej zaczęliśmy, bo layout, wygląd pisma, sposób działania, itp. jest jej częścią. Podobnie, jak w przypadku dystrybutorów i czytelników, tak i w redakcji najważniejsi są jednak ludzie. Chciałbym więc zwrócić uwagę na to, że pod koniec zeszłego roku zadebiutował u nas kolejny, po Krzyśku Kalinkowskim i piszącym te słowa, redaktor – Marek Dyba. Marek, oprócz przygotowywania testów będzie też tłumaczył, wraz z Krzyśkiem, teksty na język angielski. Wersja angielska rozpędza się bowiem coraz mocniej. Dzięki podjęciu w tym roku współpracy z największym pismem internetowym na świecie, prowadzonym przez Srajana Ebaena „6moons.com”, docieramy do ludzi na całym świecie. Najwięcej czyta nas ludzi w Europie i Stanach Zjednoczonych, ale nie ma chyba takiego kraju, z którego nie mielibyśmy co miesiąc choćby jednego czytelnika. Dlatego też chcemy rozwijać współpracę reklamową bezpośrednio z zagranicznymi kontrahentami, a zajmował się tym będzie Tomek Folta, którego serdecznie witamy! Proszę się nie gniewać, że się tak rozwodzę nad tym wszystkim, ale chciałbym, aby Państwo mieli możliwie jasny obraz tego, czym „High Fidelity” jest, jak działa i jak to wszystko wygląda od „kuchni”. Nie wszystkim to wszystko musi się podobać, niezadowoleni, nieusatysfakcjonowani i wreszcie zawistni ludzie będą zawsze. Internet to jednak miejsce ultra-egalitarne i jeśli się komuś to, co robimy nie podoba, może kliknąć gdzie indziej. Mamy tylko nadzieję, że kiedyś do nas wróci… Tak – trzy elementy tworzą pismo: czytelnicy, redakcja i branża audio (dystrybutorzy, salony audio, producenci). Podałem je tym razem w kolejności alfabetycznej, a wcześniej w kolejności wynikającej z narracji, ale tak naprawdę, nie da się wskazać ważniejszych i mniej ważnych. Szanujmy wszystkich, bo załamanie się któregokolwiek, pociągnie za sobą pogorszenie jakości pisma, a nawet może spowodować jego zamknięcie. Dziękuję wam Kochani za ten rok, jestem wam wdzięczny za dobre słowa! Cała redakcja życzy wam pięknych Świąt, genialnego nowego roku i uciech sto!!! KONKURS OKŁADKA ROKU 2009 I na koniec informacja dotycząca konkursu Okładka Roku 2009. Organizujemy go po raz trzeci i tym razem, na prośbę wielu z pośród Was, nieco zmieniamy jego formułę – do wygrania będzie kilka trzy nagród, dla kilku osób, a nie – jak dotychczas – dla jednej. Losowanie odbędzie się zaraz na początku stycznia, podczas prezentacji przygotowanej przez krakowską firmę Nautilus Hi-End, która też ufundowała bardzo fajne kolumny Dynaudio Excite X32. Przypomnę, że w konkursie chodzi o wybranie najlepszej – według Państwa – okładki „High Fidelity” z roku 2009 i krótkie uzasadnienie wyboru. Odpowiedzi należy przesyłać do końca 2009 roku mailowo na adres: Opis: Zaprojektowane jak klasyczne kolumny dwudrożne, z tym, że wykorzystujące dwa głośniki do reprodukowania niskich i średnich tonów, z dużymi membranami i podwójnymi magnesami gwarantują naturalne oddanie niskich częstotliwości. Specjalne właściwości użytego na membrany materiału – Magnesium Silicate Polymer – oraz ich dopracowany kształt gwarantują naturalne oddanie wokali oraz instrumentów ze środka pasma, idealnie zintegrowanych ze sceną dźwiękową. Usztywniona przednia ścianka, maskownice oraz wysokiej klasy okleina powodują, że model X32 wyjątkowo elegancko prezentuje się w każdym pomieszczeniu. Dla jeszcze lepszego efektu można dobrać te kolumny w jednej z kilku dostępnych oklein z naturalnego drewna. |
Pasmo przenoszenia (+/-3 dB): 37 Hz–23 kHz (+/- 3 dB) II. Równie fantastyczna nagroda przyjedzie do nas z firmy Baltlab, która ufundowała wzmacniacz Baltlab Epoca 2. Opis: Epoca 2 to model aktualnie sprzedawany. Brzmienie oraz pozostałe parametry elektryczne są identyczne jak w wersji 1v.3. Modyfikacji uległ wygląd zewnętrzny wzmacniacza. Zmieniono płytę przednią oraz kształt i wymiary gałek. Dodano możliwość rozbudowy o zdalne sterowanie i wejścia zbalansowane XLR. Sugerowana cena detaliczna w wersji podstawowej wynosi 3500 zł. Za zdalne sterowanie i wejścia zbalansowane dopłata wynosi po 500 zł. Parametry wzmacniacza: Moc znamionowa (8/4 Ω) 60/100 W Zniekształcenia THD <0,02% Oporność wyjściowa 0,4 Ω Wymiary (wys. x szer. x gł.) 85 x 450 x 380 mm Masa 13 kg Producent: Baltlab III. Listwa sieciowa Gigawatt PF-1. Opis: Listwa wyposażona jest w sześć wysokiej klasy wyjściowych gniazd sieciowych typu schuko ze srebrzonymi stykami. Te specjalistyczne gniazda sieciowe wykonywane są na wyłączne zamówienie Gigawatta. Styki gniazd już fabrycznie zostają poddane procesowi srebrzenia technicznego bez udziału metali pośrednich takich jak warstwa miedzi czy niklu, który mógłby wprowadzać dodatkową rezystancję szeregową i spadek napięcia. Wszystkie styki nie zawierają ferromagnetyków, a gruba warstwa srebra gwarantuje pewny kontakt i znacząco obniża impedancję styku. Na standardowym wyposażeniu listwy PF-1 znajduje się firmowy kabel sieciowy Gigawatt LC-1 o długości 1.5m, za dopłatą dostępna jest listwa z kablem LC-2. Zastosowanie wysokiej jakości gniazda sieciowego IEC pozwala użytkownikowi na podłączenie innego dowolnego kabla sieciowego o wymaganej długości. Producent: Gigawatt IV. Platforma antyrezonansowa Rogoz Audio SMO40. Opis: Materiał: naturalny mahoń sapeli, sklejka, MDF. Waga: 5,8 kg Zastosowanie: odtwarzacze CD, transporty, przetworniki D/A, gramofony, wzmacniacze lampowe, przedwzmacniacze. Konstrukcja typu sandwicz. Układ łączący wysoki współczynnik tłumienia płyt MDF z niskim współczynnikiem magazynowania energii przez płyty sklejkowe. Precyzyjna regulacja poziomu. Wartość nagrody: 590,00 zł. Producent: Rogoz Audio V. Kable sieciowe Audioplan Powercord G oraz Powercord S. Opis: Powercord jest kablem symetrycznym zasilającym z czterema zamiast standardowo trzema przewodami zamkniętymi wewnątrz gumowej obudowy. Dodatkowy, czwarty przewód jest drugim przewodem uziemiającym ułożonym w opozycji do pierwszego. W ten sposób powstaje układ quasi-symetryczny. W przewodach Powercord zastosowane są lica z najczystszej srebrzonej miedzi o podwyższonej przewodności konstrukcja i budowa lic odpowiada normom vde. Poszczególne lica są izolowane materiałami nie powodującymi strat i nie gromadzącymi ładunków. Ta jedyna w swym rodzaju budowa kabla pozwala na zminimalizowanie rozproszenia energii, wysoką odporność na zakłócenia oraz najlepsze zachowanie dynamiki. Rozwinięty i opatentowany przez firmę Audioplan materiał izolujący Sicomin zapewnia brak powstawania zakłóceń elektrycznych indukowanych wskutek drgań mechanicznych . Dane techniczne PowerCord G / S: Napięcie: 230 V ~ / 230 V ~ Obciążalność: 16 A / 25 A Budowa: 4x 1,9 mm2 / 4x 2,6 mm2 Materiał przewodzący: srebrzona miedź o wysokiej czystości, Materiał tłumiący: Sicomin między wiązkami/Sicomin między wiązkami, CRC-Technik Długość: 1,5 m, inne na życzenie Dystrybucja: Audio Consulting Wojciech Pacuła |
Kim jesteśmy? |
Współpracujemy |
Patronujemy |
HIGH FIDELITY jest miesięcznikiem internetowym, ukazującym się od 1 maja 2004 roku. Poświęcony jest zagadnieniom wysokiej jakości dźwięku, muzyce oraz technice nagraniowej. Wydawane są dwie wersje magazynu – POLSKA oraz ANGIELSKA, z osobną stroną poświęconą NOWOŚCIOM (→ TUTAJ). HIGH FIDELITY należy do dużej rodziny światowych pism internetowych, współpracujących z sobą na różnych poziomach. W USA naszymi partnerami są: EnjoyTheMusic.com oraz Positive-Feedback, a w Niemczech www.hifistatement.net. Jesteśmy członkami-założycielami AIAP – Association of International Audiophile Publications, stowarzyszenia mającego promować etyczne zachowania wydawców pism audiofilskich w internecie, założonego przez dziesięć publikacji audio z całego świata, którym na sercu leżą standardy etyczne i zawodowe w naszej branży (więcej → TUTAJ). HIGH FIDELITY jest domem Krakowskiego Towarzystwa Sonicznego. KTS jest nieformalną grupą spotykającą się aby posłuchać najnowszych produktów audio oraz płyt, podyskutować nad technologiami i opracowaniami. Wszystkie spotkania mają swoją wersję online (więcej → TUTAJ). HIGH FIDELITY jest również patronem wielu wartościowych wydarzeń i aktywności, w tym wystawy AUDIO VIDEO SHOW oraz VINYL CLUB AC RECORDS. Promuje również rodzimych twórców, we wrześniu każdego roku publikując numer poświęcony wyłącznie polskim produktom. Wiele znanych polskich firm audio miało na łamach miesięcznika oficjalny debiut. |
|
|
strona główna | muzyka | listy/porady | nowości | hyde park | archiwum | kontakt | kts
© 2009 HighFidelity, design by PikselStudio,
serwisy internetowe: indecity