pl | en
Zapowiedzi ii


Data: 6-7.11.2010 (sobota, niedziela)

Miejsce: Hotel Jan III Sobieski, Hotel Kyriad, Hotel Bristol

Organizator: Adam Mokrzycki Services

Kontakt: info@audioshow.com.pl

Strona organizatora: Audio Show

Tekst: Wojciech Pacuła/wystawcy/Adam Mokrzycki Services
Zdjęcia: wystawcy

Zegar tyka i nie jest to zegar biologiczny, bo przecież jesteśmy ponad to, a ultra-dokładny zegar „rubydium”, używany przez Japończyków przy remasterach płyt CD… A odmierza on czas do wystawy Audio Show. To już drugie zapowiadające ją podejście (część pierwsza TUTAJ ). Sądząc po państwa mailach, taka forma zapowiedzi była potrzebna. Mam nadzieję, że wystawcy wezmą to pod uwagę i w następnym roku większość z nich przyśle opisy systemów, swoje plany, oczekiwania itp. To bardzo interesujące, bo to jedyny moment na to, aby usłyszeć, jak wystawę wyobrażają sobie dystrybutorzy i producenci.

Jak mówiłem poprzednio, organizator Audio Show, największej wystawy w tej części Europy, firma Adam Mokrzycki Services przysłała poprzednio pierwsze informacje dotyczące jej najnowszej edycji (reportaż z 2009 roku TUTAJ). Tym razem zapraszamy do pokoi wraz z konkretnymi wystawcami, którzy przysłali opisy swoich systemów bezpośrednio do nas.

Audio Show to mekka audiofilów naszej części Europy, a i – coraz częściej – obowiązkowy punkt programu każdego szefa sprzedaży i wielu właścicieli nawet największych światowych firm audio. W ciągu ostatnich lat wystawa wypracowała sobie markę dalece wykraczającą poza wymiar lokalny, stając na równi z tak uznanymi wystawami, jak chociażby Top Audio w Mediolanie. A wszystko to dzięki wysmakowanej, ale i szerokiej ofercie oraz nieporównywalnemu klimatowi, który zawdzięcza rzeszy melomanów, audiofilów, ludzi związanych z branż profesjonalnie, a także ludzi, którzy dążą do doskonałości, także w dziedzinie odtwarzanej w domu muzyki. Wystawy to miejsce, w którym dystrybutorzy i producenci starają się pokazać to, co maja najlepszego, często też najdroższego, a także starają się zaprezentować swój punkt widzenia i swoją filozofię dźwięku i produktu. W tym roku trzy hotele, w których Audio Show się odbywa, będą miejscem spotkań z absolutem w postaci kilkunastu referencyjnych, bezkompromisowych systemów.

DIY na Audio Show



Portal audiostereo.pl postanowił w tym roku, po raz kolejny, zaprezentować kilka urządzeń swoich uczestników. Pan Robert (Palton) pisze:

„Chciałbym się pochwalić, że w tym roku na wystawie AS w pokoju 601 - VI piętro, będzie możliwość posłuchania i obejrzenia sprzętów DIY. Będą to mi.n. wzmacniacze, transporty, przetworniki i kolumny wykonane przez pasjonatów audio zrzeszonych wokół forum audiostereo.pl. Mam nadzieję, że poza "wielkimi" tej wystawy również nam poświęci Pan chwilę, a więc zapraszam do naszego pokoju.”

Jak odpisałem, zawsze jestem we wszystkich pokojach. Będę na pewno i tym razem!

Ktêma

Pokazy firmy Grobel Audio zawsze są co najmniej dobre. Często zaś powodują zmianę optyki – tak było ze mną, kiedy wiele lat temu, w Hotelu Sheraton usłyszałem kolumny Guarnieri prowadzonej przez Franco Serblina włoskiej firmy Sonus faber. To było COŚ! Od tamtej pory jestem fanem i firmy, i człowieka. Kiedy więc w lutym 2007 roku Sf został sprzedany włoskiemu inwestorowi, firmie Quadrivio, która rok później dokupiła inną legendę, amerykańską Audio Research, wiedziałem, że coś się zmieniło. Sreblin odszedł z Sf, a ostatnią projektowaną przez niego kolumną był model Elipsa. Jak się okazuje, zaraz wziął się do roboty i przeznaczył zarobione pieniądze nie tylko na cieszenie się życiem, ale i na prace nad nowym projektem – kolumnami Ktêma. Ich dystrybutorem została firma Grobel Audio, z którą jestem umówiony na ich test. Ma się ukazać w styczniu i już nie mogę się doczekać, kiedy do mnie przyjadą (mają po Audio Show).

„Słowo ‘ktêma’ z greckiego oznacza coś ‘trwałego’, ‘nieprzemijającego’, tak jak nieprzemijająca jest pasja Franco Serblina tworzenia głośników traktowanych jako instrumenty muzyczne. Już w modelu Stradivari Hommage Serblin zerwał z obowiązującym kanonem wąskiej i głębokiej kolumny na rzecz formy rozciągniętej wszerz. Ktêma intryguje nowym i ekscentrycznym kształtem będącym jakby połączeniem obu koncepcji. Projekt założony został na planie czterech łuków – wąskiego i wypukłego z przodu, szerszych i wklęsłych po bokach oraz wypukłego i szerokiego z tyłu. Front zawiera moduł średnio/wysokotonowy składający się z dwóch 10-centymetrowych głośników średniotonowych w układzie „kardioid” dla lepszego odtworzenia perspektywy sceny oraz 28-mm doskonale sprawdzonej kopułki projektu Ragnara Liana (Seas). Zespół tych przetworników zamontowany został na specjalnej płycie izolującej. Umieszczoną w tylnej części obudowy sekcję niskotonową tworzą dwa głośniki z metalowymi membranami o średnicy 23 cm i optymalizowanym tłokiem, zwrócone na zewnątrz do tyłu i pracujące w komorach z kontrolowanym ciśnieniem. O wszystkich projektach Serblina można powiedzieć, iż mają „duszę”. Ktêma – jak sam autor mówi – nawiązuje do najlepszych wzorców, nie wyłączając legendarnego Snail zainspirowanego pomysłami samego Leonarda da Vinci, a także – klasycznych aplikacji Allisona, Klipscha czy Berkovitza. Kolumny stanowią więc nie tylko sumę wielu przemyśleń, a także imponującego życiowego dorobku Serblina, ale generalnie – podsumowują szczytowe osiągnięcia tej dziedziny audio. W brzmieniu Ktêmy odnajdujemy wszystkie dobrze znane atrybuty serblinowego dźwięku: naturalność, ciepło, płynność, pięknie oddaną średnicę – dopełnione wspaniałym, głębokim i plastycznym basem. Harmonijnie zintegrowane brzmienie doskonale pasuje do każdego rodzaju muzyki. Szczególny nacisk twórca położył tym razem na sugestywne oddanie naturalnej przestrzenności dźwięku. Jednym z pierwszych właścicieli Ktêmy został Andrea Bocelli, który w specjalnym liście do Franca pisał m.in.: „Siedziałem właśnie słuchając swojego albumu i poczułem potrzebę podejścia do komputera, by napisać do Pana i pogratulować jakości tych głośników, dziękując za przyjemność słuchania jaką mi dają… Każdy mój głos wydaje mi się cieplejszy i piękniejszy! To prawdziwe wydarzenie, gdy śpiewak jest tuż obok, z przodu… Serdecznie gratuluję ‘nieprzemijającej pasji’.” Premierowy pokaz kolumn nastąpi na tegorocznym Audio Show (hotel Kyriad). Polska cena wynosi 100 000 złotych.”

Specyfikacja techniczna (wg producenta):
Przenoszone pasmo: 26–33 000 Hz
Efektywność: 92 dB/W/m
Min. moc wzmacniacza: 2x20 W
Impedancja: 4 Ω (min. 3,2 Ω/70 Hz)
Zwrotnica: o zmiennych zboczach dla utrzymania spójności przestrzennej
Okablowanie wewnętrzne: srebrne, Palladium firmy Yter
Wymiary (szer. x gł. x wys.): 425x460x1100 mm
Ciężar: 110 kg/para (127 kg z opakowaniem)
2 rodzaje wykończenia: czarny lakier na wysoki połysk / satynowy jawor oraz ręcznie polerowane płyty aluminiowe na dole i na górze



Pełne Brzmienie Studio Hi-End to firma, dzięki której możemy w Polsce doświadczać muzyki odtwarzanej przez urządzenia i kolumny takich firm, jak Triode Corporation, ART Loudspeakers, Art Audio czy Systemdek, żeby wymienić pierwsze z brzegu. W tym roku podczas Audio Show najważniejsze mają być: kolumny A.R.T. Loudspeakers Deco 15, gramofon Systemdek 3D z ramieniem Audio Origami PU7, przedwzmacniacz gramofonowy Art Audio Winyl Reference (testowaliśmy go TUTAJ), a także nowość – gramofony niemieckiej firmy Scheu Analog, o której pisałem wielokrotnie przy okazji wystawy High End w Monachium.

“A.R.T. Loudspeakers Deco 15
To kolumny trójdrożne o unikalnej minimalistycznej konstrukcji zwrotnicy (opartej na wysokiej klasy komponentach) dostosowanej do nowego średniotonowego przetwornika SEAS-a. W rezultacie dźwięk kolumn nawiązuję wielkością do flagowych kolumn DECO 20, zaś jego spójność i naturalność jest zbliżona do najbardziej rozpoznawanych, 2-drożnych konstrukcji EMOTION tej firmy.

Systemdek 3d
Produkcyjna wersja powracającej na rynek marki Systemdek.  Gramofon wykonany na miękkim sprężynowym zawieszeniu, wykorzystuje najnowocześniejsze materiały, by zrealizować konstrukcyjne marzenia założyciela firmy – Petera Dunlopa: w pełni magnetyczne łożysko - ciche i wyjątkowo płynnie pracujące, platforma z włókna węglowego, talerz wykonany z POM-u (kompozyt zbliżony właściwościami do winylu) - jak na miękkie zawieszenie ciężki: c.a. 5,5 kg. Konstrukcję uzupełnia wykonany ze szwajcarską precyzją silnik DC, z płynnie regulowaną prędkością obrotu talerza w zasilaniu wykonanym dla Systemdeka przez firmę Origin Live. Cena: 6000 GBP

Audio Origami PU7
Jako opcję uzbrojenia gramofonu marka Systemdek  proponuje 12" ramię PU 7 marki Audio Origami. Marka powstała w Szkocji (Edynburg) w latach 70  jako Syrinx Precision Instruments, obecnie prowadzona jest przez dawnego pracownika pod nową nazwą. PU7 to daleki krewny ramion Pu 3 Syrinxa (Scott Strachan). Ramię może być występować w wersji unipivot jak i bardziej znanej i docenianej gimbal (nagroda Hi-Fi World 2007). Długość 9-12" waga 11 - 20 g. Wykończenie standardowe lub chrom, złoto, anodyzowanie na dowolny kolor. Belka ramienia jest tłumiona wewnątrz. Okablowanie na życzenie (miedź Cardas, srebro Kondo). Cena: od 1900 GBP 

Art Audio Winyl Reference
Najbardziej popularny phono stage firmy Art Audio zyskał nowe zasilanie, z opatentowanym przez producenta materiałem separującym. Konstrukcja układu lamp wzmacniających opiera się o lampę 6FQ7 oraz lampy 12AX7. Transformatory MC pochodzą z uznanej brytyjskiej firmy Stevens & Billington Limited. W standardowej wersji wzmacniacz ten wyposażony jest regulację głośności.Cena: 3600 GBP

Scheu Analog
To producent gramofonów o masowej konstrukcji (firma założona przez legendę analogu Thomasa Scheu). Nieprzerwanie od 1985  roku dostarcza  produkty na  rynek europejski, azjatycki i amerykański (początkowo pod nazwą Euro Lab). W Polsce w dystrybucji dopiero od 2010 roku. Gramofony Premier  i Das Laufwerk  różnią się konstrukcją (rozwiązaniami technicznymi, materiałowymi, masą oraz ilością pokładów do mocowania ramion), wykorzystują jednak podobne, sterowane elektronicznie napędy DC, łożyska z ceramicznymi elementami a także talerze z akrylu, wykonane z niezwykłą precyzją, popartą 30-letnim doświadczeniem. Dodatkowo firma proponuje własne ramiona typu unipivot: Clasicc II, Cantus i TaccoII w długościach 9-12" oraz wkładki MC oparte o produkty cenionej firmy Benz Micro. Cena: Premier – 9900 zł, Laufwerk – 24 900 zł”

Także wrocławska firma Moje Audio, dystrybutor m.in. Reimyo, Harmonix, Xavian, Abbingdon Music Research i Lavardin zaprezentuje szczególny system – dokładnie ten sam, który niedawno testowałem, a który mogą państwo oglądnąć w unikatowym druku, dołączanym do katalogów wystawy (do pobrania w formacie pdf TUTAJ ). Pan Krzysztof Owczarek, wystawca, pisze o nim tak:

„Firma Moje Audio zaprezentuje zaś bezkompromisowy i bardzo ciekawy system złożony z francuskiej elektroniki Lavardin i kolumn siostrzanej firmy Lecontoure. Wzmacniacz to dzielona konstrukcja Lavardin Model C62 (przedwzmacniacz) i Model AP150 (końcówka mocy). Całość kosztuje 46 200 zł. Kolumny Lecontoure Stabile 210 (48 000 zł) to referencyjna konstrukcja tej małej francuskiej firmy (tylko 3 modele kolumn w ofercie), bezpośrednio powiązanej z Lavardin. Zwieńczeniem tego bardzo muzycznego systemu będzie legendarna już konstrukcja Pana Kazuo Kiuchi, odtwarzacz Reimyo CDT777 (transport) i DAP999EX (przetwornik). Cena: 73 800 zł. (Test TUTAJ). Okablowanie sygnałowe i głośnikowe to firmowe okablowanie Lavardin. Zasilenie systemu będzie zaś stanowić okablowanie marki Harmonix (XD-C Studio Master 350). Prezentacja odbędzie się w sali nr 216.

W pokoju obok (sala nr 215) można będzie posłuchać wielu modeli kolumn marki Xavian. Elektronika to nowości na polskim rynku, między innymi nowy odtwarzacz CD AMR CD777 (14 500 zł) i nowy model wzmacniacza marki Manley Labs Stingray iTube (14 000 zł). W pokoju tym można będzie także porozmawiać z gościem firmy Moje Audio, Panem Roberto Barletta konstruktorem i właścicielem marki Xavian.”

RCM

W tym roku firma RCM będzie prezentować nowy model kolumn z firmy Isophon o nazwie Berlina RC7. Jeśli śledzą państwo część wstępniaka o podtytule Plany, wiecie zapewne, że kolumny te zaplanowane są do testu w grudniowym wydaniu „High Fidelity”. Jest to najnowsze „dziecko” dr. Rolanda Gaudera, oparte na trzech ceramicznych głośnikach basowych, jednym ceramicznym średniotonowym i jednym wysokotonowym – ceramicznym lub diamentowym. Wszystkie produkcji niemieckiego Accutona. Ich cechą charakterystyczną jest także konstrukcja obudowy o nazwie RC („Rib Construction”), wykonanej w formie poziomych warstw z MDF-u na przemian z przekładkami z miękkiego włókna. Jak pisze dystrybutor, który już ją słyszał, to „kolumna o wyjątkowym brzmieniu i barwie, tworząca trójwymiarowe obrazy dźwiękowe”. Cena za parę w wersji z ceramicznym głośnikiem wysokotonowym 97 000 zł.

Nowością w ofercie RCM-u będą kolumny włoskiej firmy Zingali. Żeby nie tracić czasu, właśnie przetestowaliśmy w „High Fidelity” model Twenty 2.08 tej firmy, przygotowując państwa do wystawy (wszystkie najnowsze testy znajdą państwo TUTAJ). Zingali to kolumny oparte na głośnikach profesjonalnych. Charakterystyczną cechą tych konstrukcji jest zastosowanie wysokotonowych głośników kompresyjnych, zamontowanych w tubie opracowanej i opatentowanej przez pana Giuseppe Zingali i nazwanej „OminirayTechnology”. Rozwiązanie to ma redukować typową nosowość i kierunkowość tub. Firma zaprezentuje przetestowany przez nas model Twenty model 2.08, można więc będzie skonfrontować test z odsłuchem. Cena detaliczna pary – 32 000 zł.

To jeszcze nie wszystko. Pan Roger Adamek, właściciel RCM-u, o pozostałych urządzeniach pisze:

„Elektronika, która będzie wspomagać kolumny głośnikowe to dobrze znane wzmacniacze z Niemiec firmy ASR model EMITER II (cena 37 000 zł; test TUTAJ) i Trigon w nowej odsłonie (po fabrycznych modyfikacjach „2010”) z monoblokami Monolog i przedwzmacniaczem Dialog (test wcześniejszej wersji w „High Fidelity” TUTAJ). Cena kompletu 60 000 zł.

Jako źródło tradycyjnie posłuży gramofon analogowy i w tym roku będzie to Kuzma model Stabi Reference z ramieniem Stogi Reference 313 VTA (12 cali; cena systemu TUTAJ) z nieokreśloną na tę chwilę wkładką (jesteśmy w trakcie wybierania). Cena gramofonu z ramieniem ok. 49 000 zł. Całość zostanie uzupełniona bardzo dobrze znanymi kablami i akcesoriami japońskiego Furutecha. Mamy nadzieję, że będziemy mogli pokazać nowe produkty w naszej ofercie – wzmacniacze lampowe włoskiej firmy Master Sound, jeśli dojadą na czas.”

Jak państwo widzą, sporo nowości, a przecież to tylko kilku z kilkudziesięciu wystawców tegorocznego Audio Show. Na wystawę wybieram się w sobotę, pewnie się gdzieś na korytarzach spotkamy – będzie mi bardzo miło poznać czytelników „High Fidelity” i zamienić parę słów. Ostatecznie to dla was to wszystko robimy.

This.pl, dystrybutor m.in. firmy Rega, po znakomitym zeszłorocznym pokazie niedrogiego systemu, tym razem postawił na najwyższą elektronikę tej firmy – zobaczyć będzie można odtwarzacz CD Isis z partnerującym mu wzmacniaczem Osiris. This.pl jest tez od niedawna dystrybutorem okablowania firmy Neotech, producenta dużej części kabli dla większości światowych firm „kablarskich”…



Pobierz test w PDF



g     a     l     e     r     i     a


Pytania, podpowiedzi, zarzuty itp. prosimy kierować na adres: opinia@highfidelity.pl

KIM JESTEŚMY?

„High Fidelity” jest miesięcznikiem audio, ukazującym się nieprzerwanie od 1 maja 2004 roku. Do października 2008 roku nosił tytuł „High Fidelity OnLine”. Jego celem jest próba dotarcia do tego co najważniejsze – do MUZYKI. Wierzymy, że aby oddać pełnię zamierzeń kompozytora, wykonawcy, realizatora, konieczne jest zapewnienie maksymalnie przezroczystego toru odsłuchowego. Takich urządzeń, w każdym przedziale cenowym, szukamy. Najciekawsze prezentujemy na łamach magazynu.
Polityka pisma jest prosta: interesuje nas to, co dobre, innowacyjne, unikalne. Nie testujemy rzeczy słabych lub niedopracowanych – życie jest na to zbyt krótkie... Współpracujemy ze wszystkimi producentami, dystrybutorami i salonami audio, bez względu na to, czy się w piśmie reklamują, czy nie. Wychodzimy z założenia, że najważniejszy jest Czytelnik i pismo jest tak dobre, jak dobre są testy. Reszta przychodzi potem sama. Jesteśmy pasjonatami – melomanami i audiofilami jednocześnie, dlatego stopienie się tych dwóch rzeczy jest dla nas najważniejsze.

FOTO

ZDJĘCIA TESTOWANYCH URZĄDZEŃ WYKONYWANE SĄ PRZY UŻYCIU SPRZĘTU FIRMY



Aparat cyfrowy:
Canon 7D, EF-24-105/L IS USM + EF 100 mm 1:2.8 USM

UŻYCZONEGO PRZEZ FIRMĘ