pl | en

NAGRODY

20 NA XX ˻ PL ˺
Czyli dwadzieścia najważniejszych polskich produktów w historii „High Fidelity”

Cz. 1
W maju HIGH FIDELITY obchodził XX-lecie istnienia. Z tej okazji przygotowaliśmy zestaw dwudziestu produktów audio, które w tym czasie przetestowaliśmy i które najlepiej zapamiętaliśmy i które najbardziej pokochaliśmy. Tym razem czas na POLSKIE produkty. Zapraszamy na część 1. Druga – już 16 września.

KRAKÓW ⸜ Polska


NAGRODY

tekst WOJCIECH PACUŁA
zdjęcia „High Fidelity”, mat. prasowe (9, 16)

No 245

1 września 2024

Poniższa lista wynikła z namysłu nad ostatnimi dwudziestoma latami, a właściwie nad przetestowanymi przez nas polskimi produktami audio. Przedstawiamy ją państwu wskazując nie tylko na firmy, które przetrwały próbę czasu, ale po prostu na takie, których produkty były i/lub są nie tylko ciekawe, ale wręcz kultowe. Zapraszamy na część pierwszą podsumowania dwudziestu lat testowania przez HIGH FIDELITY polskich produktów.

MUSZĘ SIĘ PAŃSTWU DO CZEGOŚ PRZYZNAĆ: wybierając dwudziestkę produktów, które były dla nas, czyli HIGH FIDELITY, ważne w ciągu dwudziestu lat istnienia pisma, mocno się stresowałem; część 1. → TUTAJ, część 2. → TUTAJ. Nikogo nie chciałem bowiem pominąć, o nikim nie chciałem zapomnieć. Problem jednak był i to był duży: musiałem wybrać spośród setek produktów, które przecież sam sobie do testów wcześniej wybrałem i które zdecydowałem się państwu pokazać. Mam nadzieję, że jakoś się to udało i że wszyscy ci, których pominąłem mi wybaczą. Kiedyś.

Ale, i w ten sposób wracam do początku, konfesja o której mowa ma i drugą część: wybierając produkty do POLSKIEJ DWUDZIESTKI stresowałem się jeszcze bardziej. A to dlatego, że czuję się w pewien sposób odpowiedzialny za wielu producentów z naszego kraju. Byłem świadkiem, a czasem i akuszerem, narodzin dużej ich grupy, to w „High Fidelity” stawiali swoje pierwsze kroki, to nam powierzali swoje wzmacniacze, kable, produkty antywibracyjne, odtwarzacze plików i CD, gramofony oraz inne elementy systemów audio. A to zobowiązuje.

⸜ „Hmm, co by tu jeszcze zmienić…” Piszący te słowa w 2014 roku w pozie „myślę, więc jestem”.

Wielu z tych producentów zniknęło nam z pola widzenia, duża ich część już nie istnieje – mówię o tym we wstępniaku do tego numeru HF. Ale są i tacy, którzy mają dobrze, a niektórzy stali się światowymi graczami, z którymi liczą się redakcje najważniejszych pism na świecie zarówno w Europie, w USA, jak i w Azji. To jest sytuacja bez precedensu, nigdy wcześniej polskie audio nie uczestniczyło na takim poziomie w światowym obiegu urządzeń. Z wieloma z nich się zaprzyjaźniłem. A to zobowiązuje do jeszcze większej samodyscypliny niż w przypadku produktów zagranicznych.

Ostatecznie jednak trzeba było zacząć wykreślać kolejne firmy z tabeli, którą sobie przygotowałem i z pięćdziesięciu produktów po wstępnej selekcji zostawić te najważniejsze. Podobnie jak w przypadku nagród dla produktów audio spoza Polski, tak i tym razem wydzieliliśmy poza dwudziestkę kilka marek, nazwisk i nazw, które, jak nam się wydaje, zasługują na szczególne wyróżnienie. Mamy więc trzy nagrody główne, dla topowych highendowców, nagrodę „technologiczną”, kolejną dla wytwórni oraz jedną dla serii wydawniczej. Zapraszam państwa do lektury i do wspominania – czasem sięgamy bowiem daleko, daleko w głąb naszej historii.

»«

˻ NAGRODA GŁÓWNA ˼

ANCIENT AUDIO
LEKTOR JOY
odtwarzacz Compact Disc
» 2024 «

W 1997 ROKU POWSTAŁ PIERWSZY ODTWARZACZ firmy Ancient Audio. Tylko dziesięć lat, a to naprawdę niewiele, zajęło jej dojście do referencyjnego, trzyczęściowego modelu Lektor Grand SE. Było to jedno z najlepszych źródeł cyfrowych na świecie, w skali bezwzględnej. Nieznany w świecie high-endu krakowski inżynier okazał się władny nie tylko ujarzmić cyfrę, ale i część analogową, co zgrabnie połączył ze swoim drugim sukcesem, wzmacniaczem lampowych Silver Grand Mono.

Jaromir Waszczyszyn, o którym mowa, jest więc dla mnie przykładem tego, że w high-endzie liczą się przede wszystkim wiedza, warsztat i ucho, któremu użyczał mu wówczas Janusz, członek Krakowskiego Towarzystwa Sonicznego. Dlatego też pojawienie się, po naprawdę długiej przerwie, jego kolejnego, drogiego odtwarzacza CD było dla mnie ważnym wydarzeniem. Jak się okazało, pomimo kompletnie nowych technologii, udało się zachować ten sam, wysoki poziom, przy – relatywnie – niewysokiej cenie. To nagroda nie tylko za to urządzenie, ale za wszystkie wcześniejsze Lektory.

» Publikacja: № 245 • WRZESIEŃ 2024 ⸜ test TUTAJ

»«

GIGAWATT
POWERMASTER
kondycjoner napięcia zasilającego AC
» 2023 «

KIEDY W MARCU 2008 ROKU testowałem listwę napięcia zasilającego AC firmy Gigawatt, model PF-2, wiedziałem, ze zaczyna się w Polsce coś ważnego; HF № 47, test → TUTAJ. Prawdę mówiąc, nie było to trudne, ponieważ od kilku lat znałem już produkty → ADAMA SZUBERTA, a wcześniej jego propozycje sprzedawane jeszcze pod marką Power Audio Labs – znałem i szanowałem.

W ciągu tych lat Gigawatt wyrósł na jedną z najważniejszych polskich marek audio. Kiedy się państwo rozejrzycie po systemach audio grających podczas wystawy High End w Monachium dostrzeżecie charakterystyczne kondycjonery napięcia zasilającego AC tej firmy w wielu topowych i ultratopowych systemach, a w tańszych – te z niższej półki. To cichy bohater ich dźwięku i naszej rodzimej branży, bo choć jego produkty nie rzucają się w oczy jak wzmacniacze, gramofony czy kolumny, to bez niego wszystkie one byłyby w o wiele gorszej sytuacji. A swoją dominację ta, mająca swoją siedzibę w Zgierzu, firma potwierdziła nagrodzonym modelem PowerMaster.

» Publikacja: № 223 • STYCZEŃ 2023 ⸜ test → TUTAJ

J.SIKORA
REFERENCE
gramofon
» 2016 «

W TYM ROKU J.SIKORA, polski specjalista od gramofonów, obchodzi 15-lecie istnienia. Wprawdzie pomysł na jego pierwszy gramofon powstał trzy lata wcześniej, to jej oficjalna historia zaczęła się w 2009 roku. I choć nagroda na XX-lecie „High Fidelity” z powodzeniem mogłaby być przyznana nowemu modelowi Reference, a może nawet bardziej Standard Max Supreme i to w limitowanej, numerowanej edycji z logiem naszego magazynu, to wydaje mi jednak, że mój pierwszy kontakt z jej produktami, z premierowo przez nas recenzowanym Reference w 2016 roku, wyznaczył tor mojego myślenia i o produkcie, i o firmie, i o Januszu Sikorze, jej właścicielu, dlatego to on jest dla mnie tym „pierwszym”.

Dzisiaj to jedna z najbardziej polskich firm audio na świecie, a na pewno najbardziej widoczna. Okładki i testy w amerykańskich magazynach „Stereo Sound”, „The Absolute Sound”, w brytyjskich i innych, z całego świata, to namacalne potwierdzenie tego, że gramofony z Lublina nie tylko przynależą do świata high-endu, ale wręcz go współtworzą. A świadomość tego, że „High Fidelity” jako pierwsze pismo na świecie poznało się na topowym produkcie J.Sikora powoduje, że jest on dla nas wyjątkowy.

» Publikacja: № 141 • STYCZEŃ 2016 ⸜ test → TUTAJ

˻ TECHNOLOGIA ˼

THUNDER MELODY
produkty antywibracyjne, kable, akcesoria, zasilanie AC
» 2020-2024 «

JEŚLIBYM MIAŁ WSKAZAĆ jeden z najważniejszych obszarów w audio, w których w ostatnich latach miał miejsce największy progres byłby to obszar związany z redukcją szumów, i to zarówno pochodzenia mechanicznego (tryboelektryczne), jak i elektromagnetycznego (EMI). Zyskują na tym nie tylko urządzenia analogowe, ale przede wszystkim cyfrowe, w tym systemy oparte na odtwarzaczach plików.

⸜ Panowie RAFAŁ HŁADZIAK (po lewej) i KONRAD RAŚ z firmy Thunder Melody z wizytą w „High Fidelity” (2022)

To technologie znane w przemyśle od lat, ale rzadko kiedy adaptowane do produktów służących do odtwarzania muzyki. Jak się okazuje, te dwa światy mają tak odmienne wymagania, że mechaniczne przejście z przemysłu do audio nie daje spodziewanych efektów. Do tego, aby osiągnąć coś, co prezentuje firma Thunder Melody potrzebna jest więc nie tylko wiedza, ale i wyczucie oraz setki godzin odsłuchów. Ale właśnie dzięki zestawieniu tych cech otrzymujemy tak kompleksową ochronę urządzeń audio i tyle różnych produktów, które do tego służą, na absolutnie, światowym highendowym poziomie. I to dzięki polskiej firmie.

» Wybrane publikacje:
• № 198 • PAŹDZIERNIK 2020: MONUMENT ⸜ test → TUTAJ
• № 224 • GRUDZIEŃ 2022: GRAAL BLACK ⸜ test → TUTAJ
• № 233 • WRZESIEŃ 2023: AKCELERATOR BLACK accRCA + accSpeaker + nanoGraal ⸜ test → TUTAJ

˻ WYDAWNICTWO ˼

AC RECORDS
ADAM CZERWIŃSKI
» 2019-2024 «

ADAM CZERWIŃSKI PO RAZ PIERWSZY przyjechał do mnie w 2019 roku, przywożąc z sobą doskonałą płytę In A Sentimental Mood, którą nagrał wraz z Wojciechem Karolakiem (AC Records ACR 009, 2018). Jeszcze wtedy nie wiedziałem, ale właśnie zaczynała się jedna z bardziej fascynujących przygód w moim życiu. Choć było to dopiero 9. wydawnictwo AC Records, usłyszałem w nim coś, co w kolejnych latach było stopniowo rozwijane, a co jest absolutną rzadkością w dzisiejszym świecie muzycznym – prawdę. Najszybciej, jak tylko się dało, „High Fidelity” objął więc patronat zarówno nad kolejnymi pozycjami, jak i nad klubem płytowym – stąd nasze logo na obi i okładce.

⸜ ADAM CZERWIŃSKI z wizytą w „High Fidelity” (2019)

Płyty AC Records są nagrywane analogowo, a w przypadku reedycji również cyfrowo, ale zawsze analogowo remasterowane i rejestrowane na analogowym magnetofonie Studer A70. Kupić można wersję podstawową (czarną) j, jak i kolorowe, a także kopie taśmy master. I każdy kolejny tytuł przynosi coś nowego, ekscytującego , często zaskakującego. Ale zawsze mówimy o topowej muzyce i absolutnie wspaniałym dźwięku, który zawdzięczamy Piotrowi Łukaszewskiemu. I, co równie ważne, we wspaniałym opracowaniu graficznym Kuby Karłowskiego. W tej chwili AC Records jest jednym z topowych wydawnictw na świecie pod wszystkimi trzema względami.

» Wybrane publikacje:
• HF № 178 • LUTY 2019: WOJTEK KAROLAK & ADAM CZERWIŃSKI In A Sentimental Mood, recenzja → TUTAJ
• HF № 178 • LUTY 2019: AC Records Vinyl Club & „High Fidelity”, tekst → TUTAJ
• HFN: ADAM CZERWIŃSKI/KRZESIMIR DĘBSKI/ WOJCIECH NIEDZIELA Two Out Of Two: Reference Acoustique, recenzja → TUTAJ

˻ SERIA WYDAWNICZA ˼

„POLSKIE NAGRANIA CATALOGUE SELECTIONS”
DAMIAN LIPIŃSKI
Super Audio CD
» 2023-2024 «

MYŚLĄC O SERII WYDAWNICZEJ, którą chcielibyśmy uhonorować w XX-lecie naszej działalności od razu wiedziałem, że wybór może być jeden: „Polskie Nagrania Catalogue Selections”. Jej start miał miejsce 29 września 2023 roku. Ukazało się wówczas pięć albumów Czesława Niemena, po czym nastąpił wysyp doskonałych nagrań polskiej muzyki rockowej plus Astigmatic Komedy. Seria ta została przygotowana przez właściciela Polskich Nagrań, Warner Music Poland we współpracy z Empiku, świętujące 75-lecie tej firmy.

⸜ DAMIAN LIPIŃSKI z certyfikatem Krakowskiego Towarzystwa Sonicznego (2024)

Dzięki odważnej inicjatywie wydawcy dostaliśmy najlepsze wersje tych nagrań – mówię nie tylko o cyfrowych, ale w ogóle o wydaniach. Zawdzięczamy to kilku decyzjom, z których każda z osobna była ważna, ale dopiero ich zestrzelenie się w jedno dało taki, a nie inny efekt. Z ramienia Polskich Nagrań za redakcję serii odpowiada pani Anna Zając, współpracująca z Alicją Szymańską, i to również dzięki nim otrzymujemy te materiał na płytach SACD. A remaster, w 32-bitowej technice, przygotowuje Damian Lipiński i to jego chciałem uhonorować na równi z wydawnictwem. Jego wyobraźnia muzyczna i smak wydobyły muzykę z często bardzo trudnego do uratowania materiału.

» Wybrane publikacje:
• Krakowskie Towarzystwo Soniczne ⸜ spotkanie № 145: POLSKIE NAGRANIA na płytach SACD, więcej → TUTAJ
• RECENZJA: CZESŁAW NIEMEN, The Best of Niemen, więcej → TUTAJ
• RECENZJA: KLENCZON & TRZY KORONY, WODECKI, SBB (x 3) na płytach SACD • ˻SERIA 5˺, więcej TUTAJ
TUTAJ

»«

˻ 20 NA XX ˼
» cz. 1 «

AVATAR AUDIO
HOLOPHONY NUMER 2 IV
kolumny głośnikowe ⸜ podłogowe
» 2023 «

AVATAR AUDIO, firma prowadzona przez Czariusza Andrejczuka, oferuje przede wszystkim kolumny głośnikowe, w których korzysta z przetworników papierowych pochodzących z lat 50. i 60. XX wieku. Brzmią doskonale, a ich kulminacją była trójdrożna konstrukcja o nazwie Model 2 w wersji IV. Jak pisałem w ich teście, celebrują one przede wszystkim środek pasma i że znoszą „szybę” między słuchaczem i muzyką, podłączając ją bezpośrednio do naszych uszu.

To wyjątkowe konstrukcje, inne niż wszystko dookoła, a jednak mające na celu dokładnie to samo – dotarcie do „serca” muzyki.

» Publikacja: № 231 • LIPIEC 2023 ⸜ test → TUTAJ

FRANC AUDIO ACCESSORIES
15th ANNIVERSARY CERAMIC DISC HYBRID
nóżki antywibracyjne
» 2024 «

FRANC AUDIO ACCESSORIES, firma Pawła Skulimowskiego, powstała w 2009 roku w jednym celu: zmniejszenia wibracji w urządzeniach audio. Jej pierwszym produktem były nóżki antywibracyjne Ceramic Disc, dzisiaj dostępne z dopiskiem Classic. Były one rozwinięciem koncepcji zaproponowanej przez niemiecką firmę Finite Elemente, a właściwie ich rozwinięciem, które dawało inne efekty dźwiękowe i było jeszcze ciekawsze. Byłem jednym z pierwszych, jeśli nie pierwszym dziennikarzem recenzującym pierwsze stopki tej firmy, z których przez wiele kolejnych lat korzystałem. Dzisiaj marka Franc Audio Accessories jest znana w wielu krajach na całym świecie, szczególnie w Azji. Ma w ofercie platformy i całe stoliki, ale to właśnie nóżki z ceramicznymi kulkami pośredniczącymi są jej znakiem rozpoznawczym. I są doskonałe, pod każdym względem.

» Publikacja: № 245 • WRZESIEŃ 2024

DIVINE ACOUSTICS
CASSINI
platforma antywibracyjna » 2024 «

TO RZECZ WYJĄTKOWA: wszystkie trzy związane z produktami antywibracyjnymi, które nagradzamy w tym specjalnym wyborze produktów na XX-lecie „High Fidelity” były, są i zapewne będą częścią mojego systemu referencyjnego. W dodatku każda z nich wypracowała własne techniki, które powodują, że są wyjątkowe na skalę światową. A platforma antywibracyjna Cassini jest najlepszym tego typu produktem, jaki słyszałem. I to nie tylko w tym sensie, że najbardziej zaawansowanym technicznie, najlepiej wykonanym i najładniejszym, bo to też, ale po prostu – najlepszym. Jak pisałem w teście, Cassini będzie jednym z lepszych uzupełnień systemu audio, na jaki mogą sobie państwo pozwolić. Powtórzę też, że – moim zdaniem – jest niedoszacowania cenowo, podobnie jak nóżki, i że gdyby kosztowała dwa razy tyle, napisałbym to samo.

» Publikacja: № 243 • LIPIEC 2024 ⸜ test → TUTAJ

FERRUM
HYPSOS
zasilacz DC
» 2020 «

FERRUM, FIRMA KIEROWANA PRZEZ Marcina Hamerlę, to polska marka audio, powstała w 2020 roku. Nie jest jednak nowicjuszem. Jej „bazą” jest HEM, jedna z najbardziej doświadczonych firm audio, wcześniej przez niemal dwadzieścia lat projektująca i produkująca urządzenia dla firmy Mytek. Dzisiaj Ferrum jest jedną z najbardziej znanych na świecie polskich marek audio. Recenzje w czołowych pismach świata, obecność w wielu topowych systemach recenzentów – to mówi o niej naprawdę dużo. A zaczynała od zasilacza Hypsos. Okazał się on doskonałym uzupełnieniem innych produktów, a jego opatentowany, hybrydowy układ przekonał do siebie mnóstwo klientów. To obecnie jedna z najbardziej innowacyjnych firm audio w naszym kraju.

» Publikacja: № 200 • GRUDZIEŃ 2020 ⸜ test → TUTAJ

FEZZ AUDIO
SILVER LUNA
wzmacniacz zintegrowany
» 2016 «

SĄ DWAJ POLSCY PRODUCENCI, którzy w kategoriach absolutnych, to jest wolumenu sprzedaży, odnieśli największy sukces spośród wszystkich polskich firm audio – jedną z nich jest Fezz Audio. Mająca obecnie siedzibę w Juchnowcu Kościelnym, wsi położonej w województwie podlaskim, w powiecie białostockim, jest przykładem na to, że ciężka praca, udane produkty i dobre decyzje przekładają się na sukces.

Jej podstawą są transformatory toroidalne firmy toroid.pl, należącej do taty właścicieli, pana Lecha, które Maciej i Tomasz Lachowscy stosują nie tylko w zasilaczach, ale również na wyjściach głośnikowych swoich wzmacniaczy lampowych. Decyzja o zainwestowaniu w dizajn i identyfikację wizualną z górnej półki była najlepszą, jaką mogli podjąć. Przywołuję pierwszą wersję wzmacniacza Silver Luna dlatego, że mam do niej sentyment i dlatego, że znalazła się na naszej okładce. Ale w nowym wykończeniu ten sam wzmacniacz jest po prostu bezbłędny.

» Publikacja: № 141 • STYCZEŃ 2016 ⸜ test → TUTAJ

HAIKU-AUDIO
SEnsei 211 LIMITED EDITION
wzmacniacz zintegrowany
» 2020 «

HAIKU-AUDIO JEST KRAKOWSKĄ FIRMĄ powstałą w 2012 i skupioną na jednym: wzmacniaczach. Najlepiej lampowych, ale nie tylko, bo i hybrydowych. Zaczynała od kitów do składania, tak ją poznałem, ale z czasem rozwinęła się do postaci dwuosobowego warsztatu. Wzmacniacz SEnsei 211 w limitowanej edycji był w 2020 roku jej najdroższym wzmacniaczem i – moim zdaniem – najlepszym. A przy tym kosztował o wiele, wiele mniej niż konkurencyjne produkty „ze świata” korzystające z takich samych triod 211. Dlatego też w podsumowaniu jego recenzji mogłem z czystym sumieniem napisać: „SEnsei 211 jest po prostu pięknym wzmacniaczem”. I to pod każdym względem.

» Publikacja: № 195 • LIPIEC 2020 ⸜ test → TUTAJ

HARPIA ACOUSTICS
DOBERMANN (new)
kolumny głośnikowe • podłogowe
» 2007 «

WRAZ Z KOLUMNAMI DOBERMANN w nowej wersji cofamy się aż do 41. wydania „High Fidelity”, czyli do 2007 roku. Ta krakowska wówczas firma zaproponowała trójdrożne kolumny z metalowymi przetwornikami, które zagrały tak dobrze że na lata zostały w systemie referencyjnym naszego magazynu. Zmieniły je w tej pracy dopiero Harbethy M40.1. W ich teście pisałem: „To kolumny, które ustanawiają nowe ścieżki w wielu dziedzinach i są na rynku – nie tylko polskim, ale w ogóle, w high-endzie jako całości – czymś absolutnie wyjątkowym. Mimo że nie dają 100% satysfakcji z odsłuchów, jedynie przez brak wypełnienia brzmienia mięsistym środkiem, to jednak traktuję je jako narzędzie pracy, jak chirurg swój skalpel. Tnę, rozdzielam i zaglądam. Gdzie tylko chcę”.

» Publikacja: № 41 • WRZESIEŃ 2007 ⸜ test → TUTAJ

KBL SOUND
REFERENCE POWER DISTRIBUTOR + RED EYE
listwa napięcia zasilającego AC + kable zasilające AC (system)
» 2014 «

FIRMA KBL SOUND powstała w 2013 roku z inicjatywy pana Roberta Szczerbowskiego. Już rok później testowaliśmy system zasilający AC, złożony z listwy i kabli, który pozostał długi czas w naszym systemie referencyjnym. Jak pisałem sześć lat później, w teście kabla zasilającego AC Corona, był to już wówczas „jeden z najważniejszych polskich producentów okablowania”. Dzisiaj, pięć lat później KBL Sound tylko tę pozycję umocnił. Produkty tej firmy są doskonale wykonane, zakończone i zapakowane. I znakomicie brzmią. A do serii Red mam szczególny sentyment, stąd taki, a nie inny wybór.

» Publikacja: № 117 • STYCZEŃ 2014 ⸜ test → TUTAJ

LAMPIZATOR
PACIFIC
przetwornik cyfrowo-analogowy
» 2019 «

PRZERTWORNIK D/A PACIFIC jest produktem jednej z bardziej znanych, głównie za granicą, niszowych polskich marek. Marek Dyba, który regularnie testuje jej produkty, używa obecnie nowszej wersji tego urządzenia, z dopiskiem „2”. W swoim teście pisał: „Pacific to fantastyczne urządzenie, które umacnia pozycję LampizatOra w świecie audio, jako jednego z topowych producentów przetworników cyfrowo-analogowych. To jeden z tych nielicznych komponentów, z którymi mógłbym bez narzekania spędzić resztę audiofilskiego życia. Zwłaszcza, że to przecież produkt designed and made in Poland! Dlatego też, dla złotego Pacyfika, nagroda ˻ GOLD FINGERPRINT ˺”. I wszystko jasne…

» Publikacja: № 182 • CZERWIEC 2019 ⸜ test → TUTAJ

LIME EARS
ANIMA
słuchawki • dokanałowe (IEM)
» 2022 «

TO SIĘ NIE POWINNO ZDARZYĆ, a jednak… Firma z działki pro, czyli „professional audio”, okazała się lepsza od wszystkich innych firm z podobnymi produktami, jakie słyszałem. Ja, audiofil. Lime Ears jest polskim producentem, który wystartował we Wrocławiu w 2012 roku dzięki Emilowi Stołeckiemu oraz Karolinie Roman. Specjalizuje się w projektowaniu i budowaniu „personalnych systemów monitorowych”, czyli słuchawek używanych przez muzyków na scenie i ma obecnie siedzibę w Warszawie. Jej produkty noszą na scenie muzycy metalowi – Katatonia, Decapitated – popowo-rockowi – HappySad, Dawid Podsiadło, Mela Koteluk – grający muzykę elektroniczną – BOKKA – a także Lao Che. A model Anima jest referencją, nie tylko jeśli chodzi o słuchawki douszne, ale w ogóle – w świecie słuchawek.

» Publikacja: № 224 • GRUDZIEŃ 2022 ⸜ test → TUTAJ

»«

W TEN SPOSÓB zamknęliśmy pierwszą część naszego zestawienia dwudziestu polskich produktów z dwudziestu lat „High Fidelity”, które najbardziej zapadły nam w pamięć. Mamy nadzieję, że mieliście państwo dobry czas wracając do, często odległych, wydarzeń i produktów. Wszystkie one są częścią naszej historii. Już 16 września zapraszamy na drugą dziesiątkę z alfabetu, w której znajdziecie państwo produkty firm: Linear Audio Research, Marton, Muarah, Pro Audio Bono, Pylon Audio, RCM Audio, Rogoz Audio, Struss, WK Audio oraz Xact.

A tymczasem – ŚWIĘTUJMY DWUDZIESTE URODZINY HIGH FIDELITY!