NAGRODY NAGRODY ROKU 2023
Raz w roku podsumowujemy testy z ostatnich dwunastu miesięcy, wyszukując te najlepsze, najciekawsze urządzenia. Dlatego też w grudniu, co roku, publikujemy w „High Fidelity” ich listę, przyznając im Nagrody Roku. Naszym marzeniem jest, aby była ona dla państwa przewodnikiem i podpowiadała kierunek rozwoju waszych systemów. Zapraszamy do lektury! |
NAGRODY
tekst WOJCIECH PACUŁA, MAREK DYBA |
No 236 1 grudnia 2023 |
AK CO ROKU PODZIELILIŚMY listę nagrodzonych produktów na cztery grupy. Najpierw znajdą państwo SPECIAL AWARD, czyli Nagrodę Specjalną. Przyznliśmy ją w tym roku, w poprzednim zresztą również, polskiej firmie i jej konstruktorom. Mowa o firmie DIVINE ACOUSTICS i o panu PIOTRZE GAŁKOWSKIM, a pretekstem były nóżki antywibracyjne Galileo. Kolejna kategoria to STATEMENT AWARD – to nagrody przyznawane produktom typu „best of the best”. W tym roku przyznaliśmy ją pięciu produktom, w aż trzem z Polski. Jesteśmy z tego bardzo dumni! Na naszych oczach najlepsi producenci z Kraju nad Wisłą stają się częścią światowej sceny audio. W dodatku nie jako ciekawostka, a ważni gracze. Najliczniejsza grupa została wyróżniona przez nas nagrodą BEST SOUND. W 2023 roku przetestowaliśmy i zaprezentowaliśmy ponad sto produktów: elektronikę, kolumny, kable i akcesoria, z czego wybraliśmy reprezentatywną, jak nam się wydaje, grupę. Podzieliliśmy ją ze względu na rodzaj produktu i w każdej podgrupie podaliśmy je w porządku alfabetycznym. I wreszcie mamy grupę przeznaczoną dla nagrań, którym przyznaliśmy nagrodę BEST RECORDING. Wszystkim nagrodzonym firmom serdecznie gratulujemy jesteśmy dumni z tego, że mogliśmy wasze produkty gościć w naszych domach! A naszych czytelników zapraszamy do lektury, do ponownego wczytania się w testy, do porównań i do wyciągania samodzielnych wniosków. Dziękujemy za wasze zaufanie – bez tego żaden test, żadne opis i żadna nagroda nie ma sensu. Jeszcze raz – DZIĘKUJEMY!!! ⸜ DIVINE ACOUSTICS • Galileo – nóżki antywibracyjne → TEST: № 233 ⸜ 16 września 2023, czytaj → TUTAJ Stopy antywibracyjne DIVINE ACOUSTICS GALILEO są po prostu doskonałe. Ich budowa mechaniczna, stojący za nią pomysł, ale i wykonanie są dla mnie wzorcem tego, jak taki produkt powinien wyglądać. Wydobywają one z dźwięku głębię, aksamitną głębokość, plastykę, energię – wszystko to, co dana płyta ma do zaoferowania. Są przy tym niezwykle różnicujące, bo nie narzucają tego charakteru płytom. I są częścią systemu referencyjnego „High Fidelity”. ⸜ AAVIK • I-880 – wzmacniacz zintegrowany → TEST: № 234 ⸜ 1 października 2023, czytaj → TUTAJ To wybitne dzieło sztuki, re-kreujące „świat przedstawiony” nagrania, że sięgnę do kategorii stosowanej w nauce o literaturze, w sposób wiarygodny i jednocześnie naturalny. Jego dźwięk jest fantastycznie czysty, nośny i szybki. A przy tym jedwabiści miękki i gładki. Na żadnej płycie nie doświadczyłem z nim przejaskrawienia. Wydobywa z tła dźwięki przez niemal wszystkie inne wzmacniacze maskowane Ale nie po to, aby się nimi chwalić, ale aby zbogacić przekaz. ⸜ KONDO • Gakuoh II – wzmacniacz mocy → TEST: № 234 ⸜ 1 października 2023, czytaj → TUTAJ Kondo Gakuoh II spełni wszystkie, najdziksze sny miłośników lampy 300B. Jego dźwięk jest naturalny, niebywale głęboki i fantastycznie kolorowy. Przekaz jest bardzo szybki i dynamiczny. To szybkość wyrażająca się w gęstości i naturalności. Dynamika z kole buduje różnorodność dźwięku i nie słychać jej jako coś samodzielnego. ⸜ GIGAWATT PowerMaster • kondycjoner napięcia zasilającego AC → TEST: № 233 ⸜ 1 września 2023, czytaj → TUTAJ Nowy kondycjoner Gigawatta jest propozycją do najlepszych systemów, w których pokaże więcej niż byśmy byli sobie w stanie wyobrazić. Otrzymujemy z nim niebywale energetyczny przekaz o doskonale zrównoważonym balansie tonalnym. Jego bas jest świetnie kontrolowany, ale ma i miękki atak, i pełne podtrzymanie. Plany są wyraźne, dokładne, bez wycinania instrumentów z ich otoczenia akustycznego. Dźwięk nie jest wcale wypchnięty w naszym kierunku, a jest raczej nieco dalej, ponieważ scena ma dużą głębokość. To po prostu doskonały kondycjoner. ⸜ AVATAR AUDIO Holophony Numer 2 • kolumny głośnikowe ⸜ podłogowe → TEST: № 231 ⸜ 1 lipca 2023, czytaj → TUTAJ Najnowsza wersja kolumn Avatar Audio to wciąż konstrukcja, którą trzeba poznać, ponieważ ich dźwięk jest inny niż 99% kolumn na rynku. Ale nie przez to, że jest „dziwny”, a dlatego, że konstruktor ma na nie swój własny patent i swoją własną wizję tego, co w przekazie audio jest najważniejsze. Posłuchajcie państwo, a być może okaże się, że przez całe życie szukaliście właśnie tego. ⸜ J.SIKORA KV12 Max Zirconium Series • ramię gramofonowe → TEST: № 233 ⸜ 16 września 2023, czytaj → TUTAJ Najważniejsze z tym ramieniem jest to, że słucha się z nim muzyki z ekscytacją, z zaciekawieniem. Nie ma tu miejsca na dłużyzny, jest akcja, a kiedy trzeba oddech, ale bez przesady. W Rejsie Marka Piwowskiego (1970), grany przez Zdzisława Maklakiewicza inżynier Mamoń mówił, że w polskim filmie nic się nie dzieje. Tutaj wręcz przeciwnie – wciąż coś się dzieje. Z KV12 Max nawet cisza niosła z sobą jakąś energię i miała muzyczny sens. I o to chyba w muzyce chodzi. ⸜ ANALOG RELAX EX-2000 ⸜ wkładka gramofonowa MC → TEST: № 236 ⸜ 16 grudnia 2023, czytaj TUTAJ Wkładka za 99 000 złotych? Taż to czyste szaleństwo! A jednak… Analog Relax EX-2000 jest topową wkładką, która idzie jeszcze o krok dalej niż tasze modele tej firmy. Jeszcze lepsza rozdzielczość, różnicowanie, wypełnienie i dociążenie dźwięku, niezwykła wewnętrzna energia, genialna spójność, gładkość, płynność i naturalność grania serwują bowiem poziom doznań, który tak naprawdę trudno, przynajmniej mi, oddać w pełni słowami. Proszę więc moim, niedoskonałym, niewystarczającym słowom nie wierzyć, proszę posłuchać w dobrze skomponowanym, jak najwyższej klasy systemie! Nie wyobrażam sobie, byście mogli żałować takiego, wyjątkowego doświadczenia. ⸤ ŹRÓDŁO CYFROWE ⸣ ⸜ AYON AUDIO S-10 II Transport ⸜ transport plików audio → TEST: № 232 ⸜ 1 sierpnia 2023, czytaj → TUTAJ Jak pokazują takie transporty Ayon S-10 II-T, plików można słuchać w ekstremalnie przyjemny sposób, doświadczając różnicowania, rozdzielczości i dynamiki, a przede wszystkim naturalności. W czym duża zaleta łącza DSD, jakie oferuje austriackie urządzenie, jego algorytmu zamieniającego PCM na DSD, a także świetnej konstrukcji. Wielki szacunek i wyróżnienie ˻ RED FINGERPRINT ˺. ⸜ FERRUM Wandla ⸜ przetwornik cyfowo-analogowy → TEST: № 230 ⸜ 1 czerwca 2023, czytaj → TUTAJ Wandla z zasilaczem impulsowym, z którym go kupujemy jest świetny, to urządzenie, które zasługuje na nagrodę RED FINGERPRINT. Ale z Hypsosem to system z górnej półki, którego nie da się ocenić inaczej niż na GOLD FINGERPRINT. ⸜ ANCIENT AUDIO Lektor Transport ⸜ transport Compact Disc → TEST: № 227 ⸜ 1 marca 2023, czytaj → TUTAJ Polski transport Compact Disc jest świetny w tym, co robi. Oferuje on zdyscyplinowany, dobrze różnicowany dźwięk. Jego barwa skupiona jest na środku pasma i jego wyższej części. Inaczej jednak niż kiedy ten zakres jest podkreślony, dźwięk nie jest jaskrawy. Wręcz przeciwnie, często wydaje się kremowy i gładki. Ma jednak uderzenie, atak, które dają w efekcie otwarte i szybkie brzmienie. ⸜ DIGITAL AUDIO SYSTEMS Model 3 ⸜ odtwarzacz plików audio → TEST: № 235 ⸜ 1 listopada 2023, czytaj → TUTAJ HD-Player Model 3 firmy Digital Audio Systems jest przepięknie zbudowanym urządzeniem. Pięknym również w tym sensie, że uczciwym. Chodzi o to, że wszystko jest w nim dopracowane i przemyślane. Podobnie zresztą, jak w dźwięku. Ten realizuje zamysł konstruktora, który nie starał się go oddać w możliwie najbardziej neutralny sposób, ponieważ w przypadku plików ta strategia zazwyczaj zawodzi. Zamiast tego postarał się, aby nagrania brzmiały maksymalnie naturalnie, wręcz fizjologicznie. ⸜ dCS Lina ⸜ odtwarzacz plików & zegar & wzmacniacz słuchawkowy → TEST: № 236 ⸜ 1 grudnia 2023, czytaj → TUTAJ Lina to znakomity system, który należy traktować jak pełnoprawny system audio. Wiem, wiem – Bartók może się wydawać bardziej interesujący, ponieważ jest… duży. Ale, jak dla mnie – i jest to moja prywatna opinia – Lina nie jest gorszy, a w takich rzeczach, jak równowaga dźwiękowa i rozdzielczość – lepszy. A jest przecież jeszcze doskonały, naprawdę referencyjny wzmacniacz słuchawkowy z tej serii, który może być obiektem pożądania nawet dla takich zblazowanych recenzentów, jak ja. ⸜ LUMIN D3 ⸜ odtwarzacz plików → TEST: № 235 ⸜ 1 listopada 2023, czytaj → TUTAJ Odtwarzacz plików D3 firmy Lumin jest rozdzielczym urządzeniem o wspaniałej barwie. Gra każdy rodzaj muzyki z zaangażowaniem i polotem. Ma ograniczenia, to jasne. Polegają one przede wszystkim, na nie do końca klarownych dalszych planach i na zbliżaniu do siebie barwą różnych nagrań. To zawsze będzie duże, gęste i ciepłe granie. ⸜ MERASON DAC 1 Mk II ⸜ przetwornik cyfrowo-analogowy → TEST: № 236 ⸜ 1 grudnia 2023, czytaj → TUTAJ To DAC o doskonale wyważonych proporcjach, o złożonym wewnętrznie, dopracowanym dźwięku. Ten jest lekko obniżony, ma mocne oparcie w średnim basie i w przełomie ze średnicą. Z kolei wysokie tony są selektywne, rozdzielcze, ale i gęste i bardziej „sypkie” niż „kąsające”. Nie da się więc ukryć, że to urządzenie przede wszystkim dla ludzi mających lub kochających gramofon. To dynamiczny, energetyczny przekaz o wyraźnej sygnaturze dźwiękowej w której najważniejsze jest wypełnienie i gęstość. Bo wypełnienie i gęstość są tym, co z taką klasą dostajemy naprawdę rzadko. ⸤ ŹRÓDŁO ANALOGOWE ⸣ ⸜ REGA Naia ⸜ gramofon → TEST: № 235 ⸜ 16 listopada 2023, czytaj → TUTAJ Brytyjska konstrukcja jest niezwykle uniwersalnym gramofonem. Pokazuje świat dynamiczny i energetyczny, z szeroko rozciągniętym pasmem. Ale nie ma w tym graniu nic, co by nas do czegokolwiek przymuszało. Nie ma tu również cienia nerwowości. A jednak wiemy, doskonale wiemy, że to bardzo rozdzielczy i neutralny dźwięk. ega Naia jest wyjątkowym podsumowaniem 50-letniej działalności firmy i godnym zwieńczeniem obchodów jej 50-lecia. ⸜ MOLA MOLA Lupe ⸜ przedwzmacniacz gramofonowy → TEST: № 236 ⸜ 1 grudnia 2023, czytaj → TUTAJ To przedwzmacniacz spełniający z jednej strony wymogi stawiane przez „narzędziem”, czyli dający do ręki zestaw umiejętności pozwalających na szybką ocenę dźwięku i jego opis. Ale to jednocześnie produkt, który nie wychodzi poza linię dzielącą to, co ekscytujące i nowe od tego, co drażniące i uwierające. Bo to dźwięk, tak naprawdę, o jedwabistym wykończeniu, gęsty i głęboki. Z doskonale prowadzonymi skrajami pasma, ale zwracający naszą uwagę przede wszystkim na jego środek. I z potężną, pięknie poukładaną przestrzenią. Dodajmy do tego fenomenalną energetyczność, a okaże się, że to jeden z najlepszych przedwzmacniaczy gramofonowych na rynku, bez względu na cenę. ⸤ WZMOCNIENIE ⸣ ⸜ ACCUPHASE C-2300 ⸜ przedwzmacniacz liniowy → TEST: № 234 ⸜ 16 października 2023, czytaj → TUTAJ W przypadku C-2300 zadbano bowiem o każdy aspekt brzmienia z osobna, ale celem był określony efekt końcowy, całość, która sprawia, że skupiamy się na muzyce, a nie analizie dźwięku, choć jeśli jakość tego ostatniego pozostawia nieco do życzenia to to usłyszycie. Tyle że z tym przedwzmacniaczem zawsze będziecie mogli to w pewnym stopniu skorygować. ⸜ AYON AUDIO Crossfire Evo Delta ⸜ wzmacniacz zintegrowany → TEST: № 230 ⸜ 16 czerwca 2023, czytaj → TUTAJ Najnowszy przedstawiciel rodziny Crossfire'ów łączy zalety, za które kochamy Lampowe SETy, z mocnymi stronami, które często wymienia wśród zalet tranzystorów. Wyższa moc z układu PSE oznacza znakomitą kontrolę głośników, niskie zejście basu i jego odpowiednie dociążenie, odpowiednią energetykę grania i ponadprzeciętną dynamikę. Uzupełnia to piękna, kolorowa, soczysta, gęsta i rozdzielcza średnica, ale i równie wyrafinowane, delikatne, w najlepszym tego słowa znaczeniu, otwarte, czyste, pełne powietrza, dźwięczne wysokie tony. Całość zachwyca z jednej strony rozmachem i energetyką, z drugiej nadzwyczajną płynnością i naturalnością grania. To wzmacniacz, który może pogodzić wymagających zwolenników obu technologii. MD ⸜ AURORASOUND HFSA-01 ⸜ wzmacniacz zintegrowany → TEST: № 230 ⸜ 16 czerwca 2023, czytaj → TUTAJ Od dłuższego czasu brakowało na rynku niedużego, lampowego wzmacniacza, który pracowałby równie dobrze z kolumnami, co ze słuchawkami. Aurorasound HFSA-01 wypełnia tę lukę doskonale, jakby zawsze w niej się znajdował. Gra otwartym, czystym dźwiękiem o niezwykłej energetyczności. Jego dźwięk nie jest zduszony, ani pozbawiony życia, jak to się zdarza dużym urządzeniom. Ma przy tym wystarczający autorytet na dole pasma, aby pokazać skalę wydarzeń, wolumen instrumentów i głębię sceny dźwiękowej. ⸜ FEZZ AUDIO Silver Luna Evo ⸜ wzmacniacz zintegrowany → TEST: № 230 ⸜ 1 czerwca 2023, czytaj → TUTAJ Wzmacniacz jest niedrogi, świetnie wykonany i ma fantastyczny dizajn. Mnie najbardziej podobają się kolory noszące firmowe nazwy Evergreen i Big Calm, ale u państwa może to być jeden z siedmiu dostępnych lakierów. Ważne, że to duży wybór, za który nie trzeba płacić dodatkowych pieniędzy. No i jego dźwięk jest niezwykle relaksujący, uspokajający, pełny. To nie jest krok w stosunku do pierwszej wersji wzmacniacza, a dwa, a może nawet trzy, pod każdym względem. ⸜ SOULNOTE A-3 ⸜ wzmacniacz zintegrowany → TEST: № 236 ⸜ 1 grudnia 2023, czytaj → TUTAJ A-3 oferuje ciepły przekaz z mnóstwem informacji. To gęste granie z dużymi źródłami pozornymi i ważnym pierwszym planem. Ale to także trójwymiarowe źródła pozorne z dobrze zaznaczanymi bryłami. To również głęboka, nawet bardzo, scena dźwiękowa. Jest w tym przekazie mnóstwo ekscytujących elementów i detali, ale trudno i nich mówić w ten sposób, ponieważ to granie większymi założeniami, a nie „punktowe”. Zachwycicie się więc państwo swoimi płytami na nowo. ⸤ KOLUMNY ⸣ ⸜ STRUSS PL 20 ⸜ kolumny głośnikowe • podłogowe → TEST: № 233 ⸜ 1 września 2023, czytaj → TUTAJ |
Dzięki bardzo niskim podbarwieniom PL 20 firmy Struss są naprawdę bardzo wszechstronnymi kolumnami. Łączą cechy, wydawałoby się, przeciwstawne, jak czystość i otwarcie z ciemnością i wypełnieniem. Spodobają się wszystkim, którzy szukają ekscytującego dźwięku w dobrych pieniądzach, ale takiego, który nie zabije ich szczegółami. Konstrukcje te grają dobrze zarówno słuchane cicho, jak i głośno. Mają wystarczający zapas mocy, aby można było z nimi słuchać naprawdę głośno bez przesterowań. To niezwykle czujnie zaprojektowane kolumny w absurdalnie niskiej cenie. ⸜ CIARRY C8 ⸜ kolumny głośnikowe → TEST: № 232 ⸜ 1 sierpnia 2023, czytaj → TUTAJ Główna siła C8 leży w tym, że transmitują energię w sposób, który przekłada się na szczególną spójność dźwięku. Ich przekaz budowany jest z mnóstwa drobnych informacji i to one dopiero składają się na coś większego. Może dlatego słucha się z nimi muzyki w takim komforcie – bo nie jesteśmy d niczego przymuszani. ⸜ CLOSER ACOUSTICS Forlane ⸜ kolumny głośnikowe • podłogowe → TEST: № 230 ⸜ 1 czerwca 2023, czytaj → TUTAJ FORLANE SĄ NAJMNIEJSZYMI KOLUMNAMI podłogowymi firmy Closer Acoustics. Wydaje się jednak, że są bardzo ważne dla producenta, ponieważ zostały wykorzystane do stworzenia logotypu na 10 lat firmy. I są też, obok Ogy, najbardziej wyrównanymi, najbardziej „wchodzącymi” do głowy swoim brzmieniem konstrukcjami Closer Acoustics. Piękne podsumowanie dziesięciu lat działalności. ⸜ GAUDER AKUSTIK Capello 40 Be Double Vision ⸜ kolumny głośnikowe • podstawkowe → TEST: № 228 ⸜ 1 kwietnia 2023, czytaj → TUTAJ Z Capello 40 Be najlepiej słuchało mi się jazzu i małych składów muzyki klasycznej, w tym fortepianu. Nie są to jednak również kolumny wykluczające, bo bardzo przyjemnie zagrają również rock i elektronikę. Być może po raz pierwszy usłyszymy z tego typu płytami, jak ustawiono na scenie poszczególne źródła, bo to są kolumny bardzo rozdzielcze. Ich dynamika jest wysoka i zupełnie nie przypomina dynamiki znanej z kolumn ze zwrotnicami tego typu. Może i najmniejsze w serii, może i nie najdroższe w ofercie, ale z wielkim sercem – Gauder Akustik Capello Be. ⸜ MOBILE FIDELITY SourcePoint 10 ⸜ kolumny głośnikowe • podstawkowe → TEST: № 226 ⸜ 1 lutego 2023, czytaj → TUTAJ Kolumny te grają dużym dźwiękiem z potężną sceną. Są precyzyjne i wiarygodne, nie popadając w zbytnią analityczność i nie rozjaśniając dźwięku. Wysokie tony są tu prowadzone bardzo równo i czysto aż do samej góry, bez zawoalowania czegokolwiek. Dadzą nam wiele radości i pozwolą słuchać nagrań w bardziej świadomy sposób niż wiele innych konstrukcji. Bardzo, bardzo udane kolumny. ⸜ QUALIO IQ ⸜ kolumny głośnikowe • podłogowe → TEST: № 226 ⸜ 1 lutego 2023, czytaj → TUTAJ To kolumny idealne do długich odsłuchów. Nie ograniczają nas do określonego rodzaju muzyki, ani nie odstraszają przed muzyką nagraną nie tak dobrze, jak byśmy sobie tego życzyli. Wszystko zabrzmi z nimi naprawdę fajnie, Dynamika jest uspokojona, nie dostaniemy więc nagłych skoków i nic nas nie „uderzy”. Ale to właśnie takie kolumny – przyjazne i dla nas, słuchaczy, i dla muzyki. ⸜ JBL 4329p ⸜ kolumny głośnikowe • aktywne → TEST: № 231 ⸜ 1 lipca 2023, czytaj → TUTAJ Najnowsza propozycja amerykańskiej firmy JBL jest przykładem na to, jak można z sobą połączyć trzy elementy systemu audio: kolumny, wzmacniacze i źródło (odtwarzacz plików) tak, aby całość była atrakcyjna wizualnie, łatwa w obsłudze, a przy odtwarzaniu muzyki angażująca emocjonalnie. To kolumny, które kreują dużą przestrzeń, mają doskonałą dynamikę, schodzą nisko na basie i nie są jazgotliwe; powiedziałbym nawet, że grają ciepło. ⸜ MUSICAL FIDELITY 3/5a ⸜ kolumny głośnikowe • podstawkowe → TEST: № 231 ⸜ 1 lipca 2023, czytaj → TUTAJ Wersja kolumn BBC LS3/5a zaproponowana przez Musical Fidelity jest doskonała. Jej dźwięk nie jest podbarwiony na niskiej średnicy, a jednak skala jest porywająca. Także i scena dźwiękowa ma precyzyjnie lokowane źródła dźwięku. Kiedy trzeba w stereofonii przed nami, a kiedy indziej wokół nas i za nami. Kolumny znikają z pomieszczenia i nie jest to banalna „klisza”, a fakt. ⸤ KABLE ⸣ ⸜ STAGE III CONCEPTS A.S.P. Reference Ckahron Limited Edition ⸜ interkonekt analogowy RCA → TEST: № 234 ⸜ 1 października 2023, czytaj → TUTAJ Ckahron gra ciepło, gra gęsto i gra z naciskiem na środek pasma. Ale dźwięk jest z nim szybki, zwinny. A to dlatego, że – jak zakładam – zachowano w nim spójność czasową pomiędzy wszystkimi podzakresami. Dlatego też mamy i zaokrąglony atak, i znakomite, mocne wypełnienie dźwięku. To kabel, który skieruje system audio w stronę ogólnie rozumianej „analogowości”. Doda mu barw, nada głębię i wyprostuje – jeśli są – anomalie w zakresie wysokich średnich tonów. To bardzo fajny, dopracowany w każdym szczególe kabel o „wybaczającym” charakterze dla wszystkich, którzy wiedzą, co to jest high-end i jak się on objawia. ⸜ WK AUDIO TheRed ⸜ kabel głośnikowy → TEST: № 233 ⸜ 1 września 2023, czytaj → TUTAJ TheRed jest stosunkowo niedrogim, a prawdziwie highendowym kablem, który wpasowuje się w zastany system i choć ma modyfikuje dźwięk po swojemu, to robi to nie wbrew systemowi, ale empatycznie, wraz z nim; niedrogi w kontekście cen kabli innych producentów. Gra dynamicznie, mocno i ma aksamitny atak oraz dźwięczne podtrzymanie. Niski, mocny bas i perspektywa przesunięta w głąb sceny to jego kolejne wyróżniki. ⸜ TiGLON TPL-2000R & TPL-2000SP ⸜ interkonekt analogowy RCA + kabel głośnikowy → TEST: № 230 ⸜ 1 czerwca 2023, czytaj → TUTAJ Każdy z tych kabli może pracować w dowolnym innym systemie, gdzie pokaże wszystkie zalety, o których pisałem w ich indywidualnych testach. Ale zastosowane razem podkreślą swoje mocne strony. A jest to skupione, gęste granie ze świetną energią i „natarciem” dźwięku. System okablowania, choć ciepły w wyrazie, nie spowalnia przekazu, a wręcz go energetyzuje. ⸜ NEXT LEVEL TECH Flame SPKR-S ⸜ kabel głośnikowy → TEST: № 236 ⸜ 16 grudnia 2023, czytaj → TUTAJ Kluczem do tego kabla wydaje mi się spokój zachowywany z dowolnym sygnałem, spójność z każdą płytą i płynność ze wszystkimi typami nagrań, jakie sobie tylko możemy wymyślić. Jego barwa skupiona jest na środku pasma, co do tego nie ma wątpliwości. Przeprowadzone to jest jednak z wyczuciem, dlatego naprawdę trudno będzie nam powiedzieć, że niskie czy wysokie tony są w jej cieniu. To wyjątkowo spójny obraz dźwiękowy. ⸤ ZASILANIE ⸣ TEST: Audio Illuminati POWER REFERENCE II ⸜ kabel zasilający AC → TEST: № 236 ⸜ 16 grudnia 2023, czytaj → TUTAJ Kabel Power Reference II buduje duże założenia, buduje je w gęsty i skupiony na środku pasma sposób. Dostaniemy z nim bardzo dobrze poukładany, przestrzennie i barwowo, przekaz, w którym zdziwi nas wysoka rozdzielczość – zdziwi, kiedy będziemy wiedzieli, ile ten kabel kosztuje. Dużo droższe konstrukcje głębiej wchodzą w tkankę utworów, ale trzeba będzie naprawdę wysokiej klasy systemu odsłuchowego, żeby to dostrzec. Świetnie zbudowany, bardzo dobrze brzmiący kabel zasilający o niezwykle uniwersalnym wpływie na dźwięk. Naprawdę warto. TEST: SOYATON Benchmark mk² ⸜ kabel zasilający AC → TEST: № 236 ⸜ 16 grudnia 2023, czytaj → TUTAJ Kabel Soyaton Benchmark Mk 2 jest kablem wyjątkowej urody. Wykonywany ręcznie nie jest rzemiosłem spod Bramy Floriańskiej, jeśli wiecie państwo o czym mówię, a highendowym podejściem do produktu. I jest też dźwięk, za którym można zatęsknić i za którym będziemy wyglądali po wypięciu kabla z systemu. Oferuje pięknie poukładany, głęboki dźwięk o wysokiej dynamice i dźwięcznej górze, który będzie ozdobą dowolnego systemu, od lampowych po tranzystorowe, z cyfrą roli głównej, jak i tych z płytą winylową. Cóż można dodać – gratulujemy! ⸜ CYRUS PSU-XR ⸜ zasilacz DC → TEST: № 235 ⸜ 16 listopada 2023, czytaj → TUTAJ Dodanie zasilacza do któregokolwiek komponentu Cyrusa to poprawa wszystkich aspektów brzmienia, z naciskiem na te, o których pisałem powyżej. To nie są zmiany kosmetyczne, a podstawowe, jakbyśmy słuchali nowego produktu. Niby tego samego, ponieważ podstawowa struktura dźwięku, jego charakter, się nie zmienia, a jednak innego, bo bardziej wyrafinowanego. ⸤ PRODUKTY ANTYWIBRACYJNE ⸣ ⸜ PRO AUDIO BONO Ceramic 70 Uni-Foot ⸜ nóżki antywibracyjne → TEST: № 227 ⸜ 16 marca 2023, czytaj → TUTAJ Nóżki antywibracyjne Pro Audio Bono należą do najlepszych tego typu produktów na świecie. Są przemyślane mechanicznie i świetnie wykonane. Ich wpływ na dźwięk jest wszechstronny, ale najważniejsza w ich przypadku jest rozdzielczość. Pozwalają urządzeniom audio wydobyć z sygnału coś więcej, coś „ekstra”, co w nim było, ale maskowane przez inne dźwięki, zagrzebane pod szumem. Są one częścią systemu referencyjnego HIGH FIDELITY. ⸜ GRAPHITE AUDIO Classic 100 Ultra ⸜ platforma antywibracyjna → TEST: № 230 ⸜ 16 czerwca 2023, czytaj → TUTAJ To wysokiej klasy highendowy produkt, który wydaje się pochodzić od firmy z wieloletnim doświadczeniem. Nie jest tani, ale najlepsze produkty tego typu, że przywołam jeszcze Thunder Melody, też są drogie. A przy tym platforma jest wykonana znakomicie, z poszanowaniem detali i proporcji, co jest jej dodatkowym plusem. Platforma jest częścią systemu referencyjnego HIGH FIDELITY. ⸤ PRODUKTY ANTYSZUMOWE ⸣ • TEST: Shunyata Research ALTAIRA CG-NR ⸜ sztuczna masa → TEST: № 235 ⸜ 1 listopada 2023, czytaj → TUTAJ Zmiany wprowadzane przez Altaira są bardziej wartościowe niż wymiana urządzenia. Ta zmieni bowiem barwę, dynamikę, scenę, ale nie poprawi struktury dźwięku, tego w jaki sposób jest budowany – a to właśnie robi sztuczna masa Shunyaty. I robi to doskonale. Dźwięk jest z nią wyraźniejszy, klarowniejszy, lepiej definiowany i czystszy. Wyraźniej ukazane są z nią również relacje między instrumentami. Tylko tyle, ale w przypadku high-endu – aż tyle. ⸜ THUNDER MELODY Akcelerator (system) ⸜ pasywne filtry szumów → TEST: № 233 ⸜ 16 września 2023, czytaj → TUTAJ Jak pisałem w teście, trzeba być głupcem, żeby nie docenić Ackeleratorów po tym, jak je u siebie zastosujemy. Zmieniają one dźwięk w mocny sposób, może nawet mocniejszy niż wymiana któregoś z podstawowych komponentów. Tyle że nie przez modyfikację żadnego z podstawowych założeń, czyli barwy, tonalności itp. Zmieniają coś pod spodem, dzięki czemu dźwięk jest bardziej energetyczny, bardziej czytelny, a jednocześnie plastyczny i ciemny. ⸜ CZESŁAW NIEMEN na płytach SACD ⸜ Cz. 1 → RECENZJA: HIGH FIDELITY NEWS ⸜ 20 października 2023, czytaj → TUTAJ ⸜ GEORGE MICHAEL Older Virgin/Epic | Sony Music Labels SICP-31544-5 → RECENZJA: HIGH FIDELITY NEWS ⸜ 18 listopada 2023, czytaj → TUTAJ ⸜ ADAM MAKOWICZ Blue Sapphires AC Records 028 → RECENZJA: HIGH FIDELITY NEWS ⸜ 8 września 2023, czytaj → TUTAJ ⸜ THOMAS KESSLER Fragile Hypersensitive Records HRCS 004 → RECENZJA: HIGH FIDELITY NEWS ⸜ 13 stycznia 2023, czytaj → TUTAJ ⸜ ADAM CZERWIŃSKI, No Name Yet AC Records AC29 → RECENZJA: HIGH FIDELITY NEWS ⸜ 17 listopada 2023, czytaj → TUTAJ ⸜ JOHN SCOFIELD Uncle John's Band ECM Records/Universal Classic Jazz & Rock UCCE-1201/2 → RECENZJA: HIGH FIDELITY ⸜ 16 listopada 2023, czytaj → TUTAJ ⸜ CARL PHILIPP EMANUEL BACH Württemberg Sonatas wyk. KEITH JARRETT → RECENZJA: HIGH FIDELITY NEWS ⸜ 18 sierpnia 2023, czytaj → TUTAJ ⸜ RIVERSIDE ID.Entity Mystic Production/Sony Records Int’l SICP 31600 → RECENZJA: HIGH FIDELITY NEWS ⸜ 28 lutego 2023, czytaj → TUTAJ ⸜ G. Ph. TELEMANN 12 Fantasias for Viola solo wyk. Michał Bryła → RECENZJA: HIGH FIDELITY NEWS ⸜ 28 lutego 2023, czytaj → TUTAJ |
strona główna | muzyka | listy/porady | nowości | hyde park | archiwum | kontakt | kts
© 2009 HighFidelity, design by PikselStudio,
serwisy internetowe: indecity