WYSTAWA | ZAPROSZENIE AUDIO VIDEO SHOW 2018
|
ylko kilkanaście dni dzieli nas od najważniejszej dla nas wystawy audio, jaką jest AUDIO VIDEO SHOW. Z rozmysłem nie piszę „największej”, bo ten honor przypada wystawie High End w Monachium, ale słowo „najważniejsza” jest jak najbardziej na miejscu. Słyszałem to już od kilku lat, ale początkowo były to zapewnienia na wyrost. Dzisiaj mam już pewność – chyba wszyscy w branży audio, nie tylko w Europie, ale i w USA oraz Azji, uważają warszawską imprezę za najciekawszą, za tą, która napędzana jest przez muzykę i która przyciąga najwięcej melomanów. A przecież dla muzyki to wszystko robimy, prawda? Tegoroczna wystawa będzie miała miejsce w dniach 16-18 listopada (piątek-niedziela) i będzie się odbywała w trzech miejscach: hotelach Radisson Blu Sobieski i Golden Tulip, a także na PGE Narodowym. Jak informuje organizator, w piątek wystawa zacznie się godzinę wcześniej niż w zeszłym roku, bo już o godzinie 12.00. Wyjątkiem będzie osiem sal Hotelu Golden Tulip, które wystartują dopiero w sobotę rano. Wynajętych sal jest 174 (wszystkie dostępne) i po prostu nie ma fizycznej możliwości, aby wszystko zobaczyć, czy wszystkiego posłuchać. Warto do tego celu kupić karnet, który kosztuje 50 zł, czyli tylko 15 zł więcej niż zwykły bilet, a pozwala wchodzić na wystawę we wszystkie trzy dni. Mając na względzie sporą odległość dzielącą plac Zawiszy z hotelami Sobieski i Golden Tulip od stadionu, organizator zapewni bezpłatną linię autobusową łączącą obie lokalizacje. W tym roku autobusy będą jeździć w obu kierunkach co 15 minut i jest to chyba najlepszy sposób na przemieszczanie się między obiektami. Dla osób spoza Warszawy dostępny będzie także podziemny parking na 2000 samochodów, zlokalizowany pod Stadionem. Dla nich też organizator przygotował specjalną ofertę noclegową, której szczegóły znajdziecie na stronie internetowej AVS. | AVS 2018 Z „HIGH FIDELITY” Zacznijmy od tego, co jest dla nas najbliższe – od wydarzeń i atrakcji związanych z naszym magazynem. | WARSZTATY Także w tym roku chcielibyśmy zaprosić państwa na warsztaty w ramach otwartych spotkań Krakowskiego Towarzystwa Sonicznego. Dwa główne odbędą się na PGE Narodowy oraz w Hotelu Golden Tulip. Briphonic | Na PGE Narodowy zapraszamy w sobotę wieczorem, na godzinę 19.00. W sali przygotowanej przez gdański salon Premim Sound chcemy opowiedzieć o tajnikach warsztatu japońskiej firmy Briphonic i posłuchać wraz z państwem płyt Master Glass CD-R kosztujących po 5000 zł za sztukę, porównując je do złotych wersji Master CD-R oraz zwykłych płyt CD. A to wszystko w towarzystwie plików PCM 24/192 i DSD! W sesji pomoże nam elektronika firmy Hegel – odtwarzacz CD Mohican i wzmacniacz H590 – oraz nowe, topowe kolumny firmy AudioSolutions. Okihiko Sugano | Z kolei w Hotelu Golden Tulip spotkamy się w niedzielę, już o 10.00, czyli tuż po otwarciu wystawy, w sali, której gospodarzem będzie krakowski salon Nautilus. W czasie tej porannej sesji przyjrzymy się twórczości i mistrzostwie pana Okihiko Sugano, właścicielowi wydawnictwa Audio Lab. Record i wieloletniemu redaktorowi japońskiego magazynu „Stereo Sound”. Współprowadzącym będzie – jak co roku – Gerhard Hirt właściciel firmy Ayon Audio. Na obydwa wydarzenia obowiązywały będą wejściówki, które można odbierać w w/w salach w dniu odsłuchu. Rozmowa | Firma Fezz Audio zorganizowała spotkanie w którym będą państwo mogli posłuchać rozmowy Wojtka Padjasa z radia RMF Classic oraz piszącego te słowa, czyli Wojciecha Pacuły. Zaplanowaliśmy to jako niezobowiązującą opowieść o audio, high-endzie i muzyce do której zapraszamy również i państwa. Można będzie zadawać nam pytania, na które będziemy się starali odpowiedzieć. Spotkanie zaplanowane zostało na piątek na godzinę przed zamknięciem wystawy, to jest na 19.00 w sali firmy Fezz Audio. | KONKURS OKŁADKA 2018 Zapraszamy również do wzięcia udziału w konkursie organizowanym przez nasz magazyn od kilku lat – OKŁADKA 2018. W tym roku przewidzieliśmy trzy równorzędne nagrody, a dwie z nich chcielibyśmy przeznaczyć dla ludzi młodych. Warunki konkursu | Warunki udziału są proste: należy sfotografować się z wybraną przez siebie nagrodą oraz z przynajmniej z sześcioma (z dwunastu) okładek „High Fidelity” z 2018 roku, które będą prezentowane przez firmy i dystrybutorów w czasie wystawy. Liczy się inwencja, ale pod uwagę weźmiemy również liczbę odnalezionych okładek. Zdjęcia należy wysłać na adres mailowy: Termin przysyłania zdjęć: do 18 listopada, do godziny 24.00. Prace przysłane po tym terminie nie będą brane pod uwagę. Spośród nadesłanych zdjęć zwycięzców wybierze jury złożone z przedstawicieli fundatorów nagród oraz grafika i redakcji „High Fidelity”. Ogłoszenie zwycięzców nastąpi 1 grudnia w 176. numerze magazynu. Moje pierwsze audio | Do udziału w części, którą nazwaliśmy roboczo „Moje pierwsze audio” zapraszamy wszystkich w wieku od 0 do 25 lat. Do wygrania będą: kolumny Pylon Audio Pearl 27 oraz przetwornik cyfrowo-analogowy/wzmacniacz słuchawkowy Audiolab M-DAC Mini. Ten ostatni jest zasilany bateryjnie, na jednym podładowaniu może pracować do siedmiu godzin – 5000 mAh. Oferuje optyczne wejście cyfrowe TOSLink, elektryczne RCA oraz USB. Dwa pierwsze przyjmują sygnał PCM do 24 bitów, 192 kHz, a USB PCM do 32 bitów, 384 kHz oraz DSD do DSD256. Jest także wejście dla urządzeń Apple, przyjmujące sygnał cyfrowy do 16 bitów, 48 kHz. Pylon Audio Pearl 27 to duże, podłogowe kolumny głośnikowe o fantastycznym dźwięku, wyróżnione przez nas znaczkiem RED Fingerprint. Specjalnie na konkurs firma Pylon przygotuje ich wersję w której znajdziemy tabliczkę z imieniem i nazwiskiem osoby, która je wygra. Kolumna zostanie też oklejona naturalną okleiną – do wyboru z 11 kolorów. Dla starszaków | I wreszcie część „Dla starszaków” – tutaj do wygrania będzie świetny, testowany przez nas w numerze styczniowym, kabel zasilający WK Audio TheTwo w wersji SE, czyli lepszej od tej, której słuchaliśmy. W tym konkursie nie obowiązują ograniczenia wiekowe. W topowej wersji kabel ten wyposażony jest w rodowane wtyki FURUTECH z serii "11". Użyto w nim inny niż w zwyczajnych modelach TheTwo materiał tłumiący drgania, pochodzący z o wiele droższego modelu TheOne. Przełożyło się to na znaczące polepszenie brzmienia. Biały kolor oplotu nawiązuje do topowego kabla WK AUDIO TheAir, którego premiera odbędzie się na wystawie Audio Video Show 2018. Firma zaprasza wszystkich do jej pokoju w hotelu Radisson Blu Sobieski, pokój 207. Dodajmy, że kabel dostarczony będzie w drewnianym pudełku opatrzonym tabliczką mówiącą o tym, że to nagroda w konkursie Okładka 2018. | STREFA WINYLU Już trzeci raz „High Fidelity” będzie patronem Strefy Winylu – miejsca na PGE Narodowy w którym można kupić płyty winylowe. Zapraszamy wszystkich melomanów, audiofilów i kolekcjonerów do odwiedzenia tego miejsca – drogę wskaże państwu baner z logo „High Fidelity” :) To będzie największa w Polsce strefy winyli, tradycyjnie zlokalizowana na PGE Narodowym. Strefa winyli to setki tysięcy płyt, największe polskie i zagraniczne sklepy z niezwykle bogatą ofertą, zarówno dla poszukiwaczy nowości, jak i dla koneserów prawdziwych analogowych rarytasów. To okazja do spotkań z innymi kolekcjonerami i artystami, którzy podpisują swoje wydawnictwa. | WYSTAWA W KILKU PROSTYCH SŁOWACH… mbl 101 X-treme – system za 2 mln zł D’Agostiono Relentless – wzmacniacz za 1,2 mln zł (a cały system za… 3 mln zł) Anna Maria Jopek – prezentacja płyty Ulotne Kolumny Rockport Lyra – kolumny za 800 000zł Głośniki zostaną zaprezentowane razem z lampową elektroniką firmy VTL: referencyjnymi wzmacniaczami mocy Siegfried z serii II, referencyjnym przedwzmacniaczem TL-7.5 z serii III i topowym przedwzmacniaczem gramofonowym TP-6.5. Źródłem będzie gramofon VPI model Avenger Reference z wkładką Lyra Etna. Topowe kolumny McIntosh XRT2.1K za 660 000 zł |
Gramofon Technics SP-1000R Częścią tego systemu jest zewnętrzny zasilacz dla zespołu napędowego oraz nowo zaprojektowanie ramię w kształcie litery „S”. O wkładkę będziemy musieli się zatroszczyć we własnym zakresie. Co więcej, high-endowe nie jest tylko wykonanie i technologia. Technics wycenił SL-1000R na kwotę 70 000 zł. Manron DELTA SE 150 – polski wzmacniacz lampowy za 1 mln zł! ORACLE DELPHI MkVI FYNE AUDIO F1-10 Yamaha nowa seria 5000 JBL L100 Classic – następca legendarnego modelu JBL L100 Kolumnom JBL L100 Classic towarzyszyć będzie elektronika Mark Levinson, a uczestnicy specjalnych pokazów będą mieli okazję porównać brzmienie skrzypiec w rękach Marty Pióro, absolwentki Uniwersytetu Mozarteum w Salzburgu, z nagraniem wykonanym w profesjonalnym studio nagraniowym i odtwarzanym z tych właśnie kolumn. Dodajmy, że test L100 Classic ukaże się w „High Fidelity” 1 grudnia, a okładkę można będzie zobaczyć już w czasie wystawy – warto jej poszukać! Wilson Sasha DAW Fink Team Borg YG Acoustics Hailey 1.2 Światowa premiera kolumn Audiovector QR5 To duże, piękne kolumny podłogowe, będące większą wersją wielokrotnie nagradzanych kolumn QR3. Wysokie tony odtwarza fantastyczny przetwornik AMT, dający słodkie, ale i detaliczne brzmienie, a średnie i niskie pasmo pokrywają przetworniki z membraną wykonaną w technice kanapkowej, z zewnętrznymi warstwami z aluminium i wewnętrzną z materiału tłumiącego rezonanse. Dodajmy, że okablowanie zapewnią fantastyczne łączówki firmy Nordost. Ludzie Godziny seminariów: | POST SCRIPTUM Jeśli państwo dotarliście do tego miejsca, mam dla was bonus w postaci informacji, o której dowiedzą się państwo jako pierwsi. Audio Video Show 2018 będzie miejscem inauguracyjnego zebrania założycieli nowej, międzynarodowej nagrody audio. Jej inicjatorami są trzy magazyny internetowe: niemiecki hifistatement.net, francuski hifipig.com oraz „High Fidelity” – czyli magazyn z polski. Planujemy zapraszać do współpracy również inne pisma. Nagroda ma być przyznawana od przyszłego roku i w przeciwieństwie do wszystkich innych wyróżnień, ta ma być unikatowa – przyznawanych będzie tylko tyle nagród, ile pism będzie brało udział w głosowaniu. Spotkanie założycielskie będzie miało miejsce w piątkowy wieczór i podczas niego zostaną ustalone szczegóły. Będę się starał, aby te coroczne nagrody były wręczane właśnie w Warszawie, właśnie w czasie wystawy. Jak będzie, co z tego wyjdzie – czas pokaże. Jestem jednak dobrej myśli :) WOJCIECH PACUŁA |
strona główna | muzyka | listy/porady | nowości | hyde park | archiwum | kontakt | kts
© 2009 HighFidelity, design by PikselStudio,
serwisy internetowe: indecity