Interkonekt + kabel głośnikowy Mogami
Producent: MOGAMI WIRE & CABLE CORP. |

![]() |
![]() |
Jak się jednak okazuje, ich produkcja jest skomplikowana i gdyby nie ich ogromna popularność, Mogami – jak czytamy w materiałach prasowych – wolałaby przeznaczyć te środki na produkcję innych modeli (czyt. Koichi Hirabayashi, Hi-Fi Cable NEGLEX 2803 & 2804 - Historical Review, pdf). Jako jeden z powodów zmiany dźwięku wskazywano efekt naskórkowy. Pan Hirabayashi w wyniku obliczeń, a następnie ślepych testów udowodnił sobie i współpracownikom, że to prawda – efekt naskórkowy powoduje modyfikację, przesyłanego kablem, sygnału audio. Problemem wciąż było to, że tych zmian nie dało się zmierzyć, a jedynie obliczyć i usłyszeć. Rozwiązanie przyszło wraz z lepszym zrozumieniem psychoakustyki – ludzki mózg jest w stanie precyzyjnie wychwycić nawet minimalne różnice zachodzące między bardzo blisko położonymi częstotliwościami, a bardzo słabo reaguje na różnice, jeśli częstotliwościami są od siebie położone daleko. Czyli działa dokładnie odwrotnie niż systemy pomiarowe, stąd rozbieżność między pomiarami i odsłuchami. Na podstawie tych badań zaprojektowano kable NEGLEX 2803 & 2804, o które, jak pisze pan Hirabayashi, zawsze toczy boje z księgowymi, chcącymi wycofać je z produkcji i zastąpić czymś o lepszym stosunku kosztów wytworzenia do kosztów uzysku. CO I JAK ![]() Także kabel głośnikowy NIII-2804 ma budowę zbalansowaną i ma tę samą średnicę, co interkonekt, czyli niewielką (na zdjęciu poniżej w porównaniu do kabli Tara Labs Omega Onyx). Także i jego konstrukcja to Double Cylindrical, ale rożni się ona od budowy interkonektu. Wewnętrzny rdzeń z polipropylenu ma dużą średnicę – nawiniętych jest na niego 100 drucików po 0,08 mm każdy. Zaraz nad nimi jest płaszcz z poliestru, a na nim kolejne 100 drucików. Polski dystrybutor wyposażył go z jednej strony w złącza typu banan ETI Bayonet TeCu, a z drugiej w widły ETI Spades OFHC z oczyszczonej miedzi. ![]() ![]() Płyty użyte do odsłuchu (wybór):
![]() Kable o tak długim CV, jak obydwa Mogami, pracujące w tak wielu miejscach – studiach nagraniowych, postprodukcyjnych, masteringowych, mają w dźwięku coś solidnego. Mogą nie być tak wyrafinowane, jak produkty dedykowane rynkowi hi-fi, ale raz, że są od nich zwykle kilka, albo kilkanaście razy tańsze, a dwa, że dają pewien pakiet podstawowy, na którym muzyka budowana jest bez spięcia i zadyszki. |
![]() Kable NIII mają w sobie coś takiego. Grana za ich pomocą muzyka jest wiarygodna. Każda kolejna odsłuchana płyta, każdy kolejny wysłuchany wykonawca przynosi coś swojego, własnego, ale wszystkie mają zaplecze w postaci równego pasma przenoszenia. To ważne, szczególnie dlatego, że obydwa kable (piszę o nich razem, ponieważ zachowują się niemal identycznie) wykazują wyraźnie słyszalne obrzydzenie względem rozjaśnień i ostrości. Nie jest to wprost ocieplenie brzmienia, jak np. z kablami Supra, kolejnego fantastycznego producenta niedrogiego okablowania. Tutaj atak też jest zaokrąglony i wygładzony, ale góra sięga wysoko i jest mimo wszystko dobrze akcentowana. ![]() Najlepiej słychać to z nagraniami jazzowymi, gdzie mamy do czynienia z częstym atakiem mocnej perkusji – Mogami pokazują blachy i werble klarownie, jako grupę dźwięków, starając się zachować ich wspólny mianownik i nie dopuścić jednocześnie do „przegrzania” przekazu – to daje zwykle wrażenie nerwowości. Można to opanować – w jakiejś mierze – przez lepszą rozdzielczość i selektywność, jak w kablach The Chord Company (i znowu producent pro, który odniósł sukces w hi-fi). Trzeba wówczas jednak bardzo uważać na system, w którym te kable pracują, ponieważ wystarczy jeden jego element o nie do końca sensownej reprodukcji góry pasma, aby doszło do wyostrzenia dźwięku. A to jeden z poważniejszych błędów, jakie można w audio popełnić. Z Mogami takiego problemu nie ma, zachowują się, jakby były na rozjaśnienia gdzieś po drodze, przed nimi lub po nich, odporne. ![]() Jeślibym miał jednak jakoś pokrótce powiedzieć, jak te kable „brzmią” (tj. jak modyfikują sygnał), to powiedziałbym, że są lekko zaokrąglone i najwięcej informacji dostajemy ze środka pasma i dołu. Ten ostatni podzakres jest szczególnie aktywny, co – biorąc pod uwagę maleńką średnicę kabli jest niesamowite – daje znakomite oparcie wszystkiemu, co dzieje się wyżej. A jeśli mamy mocne, pełne głosy, pokazane w pierwszym planie, jak Nat ‘King’ Cole’a z monofonicznej rejestracji z 1952 roku, albo głos Serge’a Gainsbourga z pochodzącej z 1971 roku płyty Histoire de melody Nelson, zostaniemy zaskoczeni pełnią, uderzeniem i głębią. ![]() Swoje kable muszą oczywiście zapłacić, nie ma nic za darmo. W stosunku do droższych kabli, o większej średnicy dostajemy nieco mniej wypełniony środek pasma. Jego niższa część jest mniejsza i nie tak dynamiczna. Dynamika w ogóle jest tutaj raczej sensowna niż wybuchowa. Dźwięk zawsze jest wyważony i poukładany, ma się jednak co jakiś czas ochotę podkręcić gałkę siły głosu, żeby mocniej wypełnić pomieszczenie dźwiękiem. Z Mogami pierwszy plan jest nieco za linią łączącą głośniki i współgra z daleko rysowaną sceną. To wszystko słychać i nie ma co udawać, że są to kable bez wad – tak nie jest. Wszystko to nie jest jednak ani dokuczliwe, ani nawet nie zwraca na siebie uwagi. Słuchałem japońskich łączówek zarówno w systemie referencyjnym, zamieniając je z interkonektami Siltech Double Crown i kablami głośnikowymi Tara Labs Omega Onyx, jak i w niedrogim systemie, który złożyłem z kilkoma produktami, które poprosiłem do testu. I to z tym drugim zabrzmiał po prostu porywająco, na miejscu. Jego podstawą był wzmacniacz Creek Evolution 100A (8300 zł) – piękne, gęste granie i duża dynamika. Do niego podłączyłem znacznie tańsze kolumny, które jednak razem z Creekiem dały coś szczególnego – nowe Chario Prima z serii Reflex, kosztujące zaledwie 3500 zł za parę. ![]() W takim systemie kable Mogami zagrały bezbłędnie. Można je stosować w systemach, gdzie pojedynczy klocek kosztuje 10 000 zł i więcej, a wyciągniemy z nich wszystko, co najlepsze, nie eksponując ich słabszych stron. Ale posłuchacie państwo systemu o którym piszę, z jakimś fajnym gramofonem Regi lub Pro-Jecta, a jestem przekonany, że pieniądze zmienią właściciela. To rzetelne, solidne kable, które są na rynku od lat i od lat potwierdzają, że solidna inżynieria podparta dobrym słuchem procentuje w każdych warunkach. Dystrybucja w Polsce: ![]() DOŁĄCZ DO NAS NA TWITTERZE: UNIKATOWE ZDJĘCIA, SZYBKIE INFORMACJE, POWIADOMIENIA O NOWOŚCIACH!!! ![]() ![]() |

|
SYSTEM A ŻRÓDŁA ANALOGOWE - Gramofon: AVID HIFI Acutus SP [Custom Version] - Wkładki: Miyajima Laboratory KANSUI, recenzja TUTAJ | Miyajima Laboratory SHIBATA, recenzja TUTAJ | Miyajima Laboratory ZERO (mono) | Denon DL-103SA, recenzja TUTAJ - Przedwzmacniacz gramofonowy: RCM Audio Sensor Prelude IC, recenzja TUTAJ ŻRÓDŁA CYFROWE - Odtwarzacz Compact Disc: Ancient Audio AIR V-edition, recenzja TUTAJ - Odtwarzacz multiformatowy: Cambridge Audio Azur 752BD WZMACNIACZE - Przedwzmacniacz liniowy: Polaris III [Custom Version] + zasilacz AC Regenerator, wersja z klasycznym zasilaczem, recenzja TUTAJ - Wzmacniacz mocy: Soulution 710 - Wzmacniacz zintegrowany: Leben CS300XS Custom Version, recenzja TUTAJ AUDIO KOMPUTEROWE - Przenośny odtwarzacz plików: HIFIMAN HM-901 - Kable USB: Acoustic Revive USB-1.0SP (1 m) | Acoustic Revive USB-5.0PL (5 m), recenzja TUTAJ - Sieć LAN: Acoustic Revive LAN-1.0 PA (kable ) | RLI-1 (filtry), recenzja TUTAJ - Router: Liksys WAG320N - Serwer sieciowy: Synology DS410j/8 TB |
KOLUMNY - Kolumny podstawkowe: Harbeth M40.1 Domestic, recenzja TUTAJ - Podstawki pod kolumny Harbeth: Acoustic Revive Custom Series Loudspeaker Stands - Filtr: SPEC RSP-301 OKABLOWANIE System I - Interkonekty: Siltech ROYAL SIGNATURE SERIES DOUBLE CROWN EMPRESS, czytaj TUTAJ | przedwzmacniacz-końcówka mocy: Acrolink 7N-DA2090 SPECIALE, recenzja TUTAJ - Kable głośnikowe: Tara Labs Omega Onyx, recenzja TUTAJ System II - Interkonekty: Acoustic Revive RCA-1.0PA | XLR-1.0PA II - Kable głośnikowe: Acoustic Revive SPC-PA SIEĆ System I - Kabel sieciowy: Acrolink Mexcel 7N-PC9300, wszystkie elementy, recenzja TUTAJ - Listwa sieciowa: Acoustic Revive RTP-4eu Ultimate, recenzja TUTAJ - System zasilany z osobnej gałęzi: bezpiecznik - kabel sieciowy Oyaide Tunami Nigo (6 m) - gniazdka sieciowe 3 x Furutech FT-SWS (R) System II - Kable sieciowe: Harmonix X-DC350M2R Improved-Version, recenzja TUTAJ | Oyaide GPX-R (x 4 ), recenzja TUTAJ - Listwa sieciowa: Oyaide MTS-4e, recenzja TUTAJ |
AKCESORIA ANTYWIBRACYJNE - Stolik: Finite Elemente PAGODE EDITION, opis TUTAJ/wszystkie elementy - Platformy antywibracyjne: Acoustic Revive RAF-48H, artykuł TUTAJ/odtwarzacze cyfrowe | Pro Audio Bono [Custom Version]/wzmacniacz słuchawkowy/zintegrowany, recenzja TUTAJ | Acoustic Revive RST-38H/testowane kolumny/podstawki pod testowane kolumny - Nóżki antywibracyjne: Franc Audio Accessories Ceramic Disc/odtwarzacz CD /zasilacz przedwzmacniacza /testowane produkty, artykuł TUTAJ | Finite Elemente CeraPuc/testowane produkty, artykuł TUTAJ | Audio Replas OPT-30HG-SC/PL HR Quartz, recenzja TUTAJ - Element antywibracyjny: Audio Replas CNS-7000SZ/kabel sieciowy, recenzja TUTAJ - Izolatory kwarcowe: Acoustic Revive RIQ-5010/CP-4 SŁUCHAWKI - Wzmacniacze słuchawkowe: Bakoon Products HPA-21, test TUTAJ | Leben CS300XS Custom Version, recenzja TUTAJ - Słuchawki: Ultrasone EDITION 5, test TUTAJ | HIFIMAN HE-6, recenzja TUTAJ | Sennheiser HD800 | AKG K701, recenzja TUTAJ | Beyerdynamic DT-990 Pro, wersja 600 Ohm, recenzje: TUTAJ, TUTAJ - Standy słuchawkowe: Klutz Design CanCans (x 3), artykuł TUTAJ - Kable słuchawkowe: Forza AudioWorks NOIR, test TUTAJ CZYSTA PRZYJEMNOŚĆ - Radio: Tivoli Audio Model One |
SYSTEM B Gramofon: Pro-Ject 1 XPRESSION CARBON CLASSIC/Ortofon M SILVER, test TUTAJ Przedwzmacniacz gramofonowy: Linear Audio Research LPS-1 Odtwarzacz plików: coctailAudio X10, test TUTAJ Wzmacniacz zintegrowany: Leben CS-300 X (SP) [Custom Version, test TUTAJ Kolumny: Graham Audio LS5/9 (na oryginalnych standach), test TUTAJ Słuchawki: Audeze LCD-3, test TUTAJ Interkonekty RCA: Siltech CLASSIC ANNIVERSARY 550i Kable głośnikowe: Siltech CLASSIC ANNIVERSARY 550l Kabel sieciowy (do listwy): KBL Sound RED EYE, test TUTAJ Kabel sieciowy: Siltech CLASSIC ANNIVERSARY SPX-380 Listwa sieciowa: KBL Sound REFERENCE POWER DISTRIBUTOR, test TUTAJ Platforma antywibracyjna: Pro Audio Bono |
strona główna | muzyka | listy/porady | nowości | hyde park | archiwum | kontakt | kts
© 2009 HighFidelity, design by PikselStudio,
serwisy internetowe: indecity