pl | en
Zaproszenie
Reportaż - zapowiedź pt. 2
Audio Show 2012

Nazwa: Audio Show
Organizator: Adam Mokrzycki Services

Data: 10-11 listopada 2012
Godziny otwarcia:
Sobota 12.11 - 10-20.00
Niedziela 13.11 - 10-18.00

Miejsce: Hotele Sobieski, Bristol i Golden Tulip

Strona internetowa: www.audioshow.com.pl

Tekst: Wojciech Pacuła
Zdjęcia: firmowe

Data publikacji: 16. października 2012, No. 102




Od organizatora wystawy otrzymaliśmy kilka dni temu ważną wiadomość:

Szanowni Państwo!
Tak jak prognozowałem wcześniej, udało nam się wyrównać zeszłoroczny rekord ilości wynajętych pokoi! Wynik jest nie byle jaki, bo zeszłoroczna wystawa była największa w swojej historii!
Z poważaniem,
Adam Mokrzycki

Oznacza to, że mimo kryzysu, w którym jesteśmy już chyba permanentnie, będzie na co popatrzeć, posłuchać, dotknąć (jak pozwolą...). Do zapowiedzi z 1. października (czytaj TUTAJ) doszły nowe.

I. Na tegorocznym Audio Show, firma Chillout Studio będzie miała przyjemność prezentować głośniki Crescendo firmy Acoustic Zen.

Jej skrupulatnie przemyślana konstrukcja, zdaniem wielu najbardziej szanowanych recenzentów światowych, śmiało konkuruje z głośnikami do 100 000 $, a nawet droższymi. Na jej dźwięk, składają się takie elementy jak: linia transmisyjna, wstęgowy głośnik wysokotonowy, dwa 13-sto centymetrowe przetworniki średniotonowe oraz dwa 20-to centymetrowe woofery. Do budowy wszystkich głośników użyto magnesów neodymowych. Dzięki tym rozwiązaniom pasmo sięga liniowo od 20 Hz-30 kHz. W Polsce będzie to premierowa odsłona tych kolumn. Sprawdź, posłuchaj, oceń sam. Będziemy w Sobieskim w sali Belweder I.
Będzie to napędzane końcówkami mocy "Made in Poland" - Abyssound: 80 W w klassie A.

II. Firma Eter Audio będzie w tym roku obecna aż w czterech pokojach - trzech w hotelu Sobieski i jednym w hotelu Bristol.
Pokój 616 gościł będzie topowy system firmy Accuphase, przygotowany specjalnie pod kątem obchodów 40. lecia firmy:

  • końcówki mocy A200,
  • przedwzmacniacz C3800,
  • odtwarzacz SACD DP900/DC-901.
Znajdą się w nim także kolumny Dynaudio i gramofon Transrotor. Wykonana będzie precyzyjna, kosztowna adaptacja akustyczna pomieszczenia. Kto wie, czy nie najważniejszą polską premierą będzie jednak okablowanie - topowy system firmy Siltech Signature Series.

W jego skład wejdą:

  • kabel głośnikowy EMPEROR DOUBLE CROWN – 2 x 2,5 m
  • interkonekt EMPEROR DOUBLE CROWN XLR
  • listwa sieciowa OCTOPUS DOUBLE CROWN
  • kabel sieciowy RUBY DOUBLE CROWN
Koszt kabli - około 500 000 zł. Warto to zobaczyć!
W pokoju 701 zaprezentowany będzie XEO - rewelacyjny system bezprzewodowy firmy Dynaudio. Pokazana będzie jego współpraca z odtwarzaczem sieciowym Ayon S-3. Zobaczymy tam również BIAŁE i czarne wersje elektroniki firmy Heed Audio. Można będzie także przyjrzeć się stolikowi firmy Audio Base.
Pokój 702 to pokój firmy Octave. Zagraja w nim:
  • przedwzmacniacz Octave Pre AMP HP500
  • końcówka mocy RE290
Oprócz nich w systemie znajdą się:
  • gramofon Transrotor Crescendo,
  • kolumny Dynaudio C2 SIGNATURE na zmianę z C1 SIGNATURE
  • okablowanie i akcesoria firmy Acoustic Revive.
WAŻNE!!! - W tym roku do Polski, specjalnie na wystawę przyjeżdżają:
  • Andreas Hofmann, właściciel firmy Octave
  • Ken Ishiguro, właściciel firmy Acoustic Revive
  • Satoru Murayama, właściciel firmy Oyaide.
Ich przewodnikiem będzie pan Yoshi Hontai, agent wszystkich tych firm, a także Leben, SPEC, SAEC itd. poza Japonią.
W hotelu Bristol zaprezentujemy system, w którym znajdą się:
  • kolumny Avantgarde Acoustic,
  • elektronika - Ayon Audio
  • sieć (kable + listwy) - Oyaide
  • gramofon - Dr. Feickert Analogue

III. W pokoju Moje Audio można będzie spotkać Anssiego Hyvönena, właściciela firmy Amphion. To niepowtarzalna okazja, aby porozmawiać z nim i zdobyć jego autograf na, rozdawanej podczas Audio Show, drukowanej wersji testu kolumn Krypton3.

IV. W sali Azalia III prezentowane będą nowe, flagowe kolumny ART Loudspeakers ALNICO Reference - ta trójdrożna konstrukcja, mimo potężnego 12" przetwornika basowego, charakteryzuje się wysoką skutecznością i równą impedancją – w rezultacie znakomicie współpracują ze wzmacniaczami niskich mocy.

System napędzać będą na przemian 8 watowe monobloki Art Audio Diavolo (na lampie 300B ) oraz monokolosy TRIODE TRX-M845 – końcówki mocy na lampie 845 w układzie równoleglym oferujące 50 watów na kanał. Źródłem dźwięku będzie gramofon Systemdek 3D Signature.

VI. Krakowska firma Ancient Audio zawsze przygotowywała na wystawę coś zaskakującego. A to odtwarzacz z odkrytą płytą CD, później rewolucyjny format Audio/Video. Rok temu goście byli męczeni kolumnami hi-end na bazie nagłośnieniowych driverów.

W tym roku będzie znów niespodzianka, tym razem miniaturowe monitorki Studio Oslo. Będzie ich można posłuchać jako monitorów bliskiego pola, oraz jako pełnopasmowe zestawy, uzupełnione o firmowy subwoofer. Trzymając się profilu obecnej wystawy, muzyka popłynie z komputera. Tą prezentację wypada zaliczyć, albowiem wszystkie recenzje są podejrzanie entuzjastyczne...

VII. Firma dystrybucyjna Audio Center Poland zaprasza do hotel Sobieski, do sal Arkadia II + III + IV + V, jak również pokoju nr 416. Poniżej materiał, jaki od niej dostaliśmy.

Audio Center Poland z przyjemnością zaprasza wszystkich Państwa do obszernych sali Arkadia w hotelu Radisson Blu Sobieski. Chcielibyśmy się z wszystkimi podzielić najnowszymi nowościami, jak również umożliwić rozmowę z przedstawicielami wszystkich reprezentowanych przez nas marek. To jedyna taka okazja, żeby w jednym miejscu można było spotkać tyle znanych osobistości, zadać im pytania itp. W tym roku na Audio Show spotkamy:

  • Davida Hobbsa, dyrektora firmy Monitor Audio
  • Daniela Pultona, szefa sprzedaży Cambridge Audio
  • Franka van Leuvenhaege'a, szefa sprzedaży firmy TAD w Europie
  • Dauga Trybuleca, szefa sprzedaży firmy The Chord Company
  • George'a Robertsona, szefa sprzedaży firmy Arcam.

Gwoździem tegorocznych pokazów będzie prezentacja systemu firmy TAD w pokoju 416 w hotelu Sobieskim. W tym roku najważniejszym wydarzeniem będzie polska premiera kolumn Compact Reference 1 (CR1) – cena: 43 600 euro za parę. Te piękne, podstawkowe monitory będą napędzane przez monobloki M600. Kosztujące 60 000 euro bestie zwykle napędzają referencyjne kolumny tej firmy – na wystawie zajmą się monitorami CR1. Sygnał do końcówek przesłany będzie z przedwzmacniacza C600 (cena – 31 000 euro), bardzo pochlebnie zrecenzowanego w magazynach „High Fidelity” i „6moons.com”, a do niego trafi z referencyjnego odtwarzacza SACD, modelu D600 (kolejne 31 000 euro), o którym niezwykle pochlebnie wypowiadał się magazyn „Hi-Fi News & Record Reviews”. Cena systemu – 165 600 euro!!!

Jednym z jaśniejszych punktów tegorocznej wystawy jest też prezentacja, nagrodzonego prestiżową nagrodą EISA, systemu firmy Cambridge Audio – odtwarzacza/DAC Azur 851C oraz wzmacniacza zintegrowanego Azur 851A.

I choć najbardziej podniecają nas wysokie ceny i najdroższe systemy, to warto jednak zwrócić uwagę także na coś z drugiej strony cennika, coś przeznaczonego dla szerszej grupy odbiorców. Mowa o rodzinie rLink firmy Arcam. Ta niezwykła seria zdążyła już zdobyć wielu zwolenników, a także nagród – wśród nich najważniejsze jest wyróżnienie Red Fingerprint magazynu „High Fidelity”, pisma zajmującego się na co dzień bardzo drogimi, high-endowymi urządzeniami.

Zapraszamy wszystkich miłośników dobrej muzyki i wysokiej jakości sprzętu – czekamy na was!!!

VIII. THIEL AUDIO CS 2.7 na pokazie Hi-Fi Club

Hi-Fi Club, dystrybutor takich firm, jak (m.in.) McIntosh, VTL, a także Thiel Audio informuje o pokazie w czasie Audio Show, w którym zaprezentowane będą najnowsze kolumny CS 2.7.

Thiel Audio, zdobywca od 1978 roku ponad 60 prestiżowych nagród w kategorii zestawów głośnikowych, wprowadza na rynek swoją nową konstrukcję – trójdrożny model CS2.7. Nowe kolumny posiadają współosiowy przetwornik wysoko-średniotonowy, który jest powszechnie uznawany za prawdziwe arcydzieło nowoczesnej technologii. Przetwornik ten po raz pierwszy został zastosowany we flagowym modelu CS3.7, który został zaliczony do prestiżowego grona 100 najlepszych kolumn głośnikowych w historii.
Nowy zestaw głośnikowy firmy Thiel CS2.7 ustanawia nowy poziom jakości w swojej kategorii w zakresie jakości przetwarzania dźwięku. Zachwycający projekt plastyczny uzupełniony legendarną technologią Thiela został wzbogacony o rewolucyjną konstrukcję przetwornika, który zapewnia najbardziej szczegółową, naturalną i muzykalną reprodukcję muzyki. Zamknijcie swoje oczy, wsłuchajcie się w jej brzmienia i stańcie się częścią muzycznego spektaklu.
CS2.7 zawiera w sobie nowoczesne rozwiązania technologiczne, pochodzące z flagowego modelu CS 3.7, w tym najwyższej klasy przetwornik współosiowy. Sekcja średniotonowa ma promieniście ułożone wybrzuszenia podnoszące sztywność membrany i ma neutralną charakterystykę przenoszenia aż do 20 kHz, poziomu nieosiągalnego często dla wielu tweeterów. Zarówno sekcja średniotonowa jak i wysokotonowa mają membranę z anodyzowanego aluminium.
Głęboki, szybki i dobrze kontrolowany bas, CS2.7 zawdzięcza konstrukcji obudowy i ośmiocalowemu wooferowi, wspieranemu membraną bierną, zapewniającą odpowiednie rozciągnięcie pasma niskotonowego oraz likwidującą jakiekolwiek negatywne efekty akustyczne typowe dla kolumn z bass refleksem. Rezultatem powyższych rozwiązań stało się uzyskanie zróżnicowanego basu, pełnego detali i artykulacji wybrzmień typowych dla konstrukcji o obudowie zamkniętej.

Obudowa

CS2.7 oferowane będą w bardzo atrakcyjnej, ultra sztywnej obudowie o różnej kolorystyce. Thiel stosuje w CS2.7 nową nierezonującą obudowę pozwalającą na odtwarzanie tak szczegółowych detali, które nie były słyszalne w poprzednich kolumnach serii CS2 a znanych powszechnie ze swojej doskonałości w tej dziedzinie.
Dokładnie rozmieszczone wzmocnienia wewnętrzne szkieletu obudowy mają na celu zminimalizowanie rezonansów obudowy.
Nowa, dużo solidniejsza obudowa ze sklejki zastępuje poprzednią, wykonaną z jednocalowego MDF. Zyskiem z takiego rozwiązania staje się lepsza ochrona przed wibracjami i poprawa w stabilności wychyleń zamontowanych przetworników, owocująca reprodukcją nawet najbardziej szczegółowych detali muzycznych.
Zaokrąglone ścianki boczne CS2.7 pokryte są najwyższej jakości naturalną okleiną drewnianą, czyniąc z tych zestawów luksusowe oraz atrakcyjne wizualnie kolumny, których wygląd jest nierozerwalnie związany z firmą Thiel.
Charakterystyczny, pochylony do tyłu fronton zestawów i zaokrąglone krawędzie inspirowany jest flagowym modelem CS3.7, choć jego wygląd nawiązuje także do wcześniejszych modeli Thiela.

Głośnik współosiowy

Jednak sercem CS2.7 jest jedna z najważniejszych innowacji firmy, aluminiowy współosiowy przetwornik o kształcie gwiazdy, zastosowany wcześniej we flagowym modelu CS3.7.
Obie membrany, przetwornika średniotonowego i wysokotonowego zostały wykonane z anodyzowanego aluminium. Wyjątkowa, żebrowana geometria głośnika średniotonowego powstała w celu zapewnienia jak największej sztywności co ma wpływ m.in. na przejrzystości brzmienia.
Nietypowo duży rozmiar średnicy zastosowanej cewki gwarantuje ochronę średnicy przed wystąpieniem zniekształceń fazowych, powszechnych w niemal wszystkich innych rodzajach przetworników. Niespotykana kontrola i wysoki poziom natężenia akustycznego osiągany przez tweeter, są możliwe dzięki zastosowaniu wyjątkowo dużej ilości magnesów neodymowych.
Potężny pojedynczy magnes napędza głośnik średniotonowy, a pięć magnesów neodymowych napędza tweeter a zastosowanie krótkich cewek o dużej średnicy z szeroką szczeliną magnetyczną gwarantuje niski poziom zniekształceń i wyjątkową wierność w zakresie reprodukcji dźwięku.

Głośnik niskotonowy

Głośnik niskotonowy jest doskonałym przykładem naszego nieustającego dążenia do rozwoju przetworników o szerokim paśmie przenoszenia przy jednoczesnym zachowaniu niskiego poziomu zniekształceń. Zmierzone zniekształcenia są zaledwie 1/10 tych, które występują wśród typowych wooferów, o takim rozmiarze.
Bas odtwarza 8-calowy głośnik własnego projektu i własnej produkcji Thiela. Układ napędowy głośnika niskotonowego jest stabilizowany poprzez pokrycie centralnego rdzenia, miedzianym rękawem oraz dzięki zamontowaniu miedzianego pierścienia u podstawy tylnej ścianki. Pierwsze z powyższych dramatycznie redukuje indukcyjność cewki powodując to, iż charakterystyka częstotliwości głośnika nie będzie modulowana poprzez ruch cewki względem pola magnetycznego. Miedziany pierścień gwarantuje, iż pole magnetyczne cewki zawsze oddziałuje przeciwko stałemu polu magnetycznemu wytworzonemu przez magnes.
Dzięki wprowadzeniu tak ekstremalnych rozwiązań w konstrukcji przetworników, Thiel CS2.7 zapewnia niebywałą detaliczność i dynamikę dźwięku.

Zwrotnica

CS2.7 posiada całkowicie nową zwrotnicę, która jest konstrukcją pierwszego rzędu, stanowiącą element charakterystyczny dla zestawów głośnikowych firmy Thiel od 30 lat. W konstrukcji zwrotnicy użyto tylko najlepszych komponentów, które nie maskują najbardziej drobnych detali dźwięku. Wysokiej klasy kondensatory i wykonane z czystej miedzi cewki powietrzne są jednymi z najlepszych dostępnych obecnie na rynku.
W przypadku wprowadzenia na rynek każdego nowego zestawu głośnikowego THIEL, prowadzone są długotrwałe odsłuchy i prace badawcze w firmowym laboratorium.
Głośniki łączone są za pomocą zwrotnic głośnikowych, które dzielą szerokie pasmo sygnału dźwiękowego na podpasma przypisane do poszczególnych głośników. Thiel stworzył wyjątkowe zwrotnice dla CS2.7 gdzie przy zastosowaniu filtrów pierwszego rzędu nachylenie zbocza charakterystyki wynosi 6 dB na oktawę, co zapewnia całemu zestawowi zgodność fazową – osiągnięcie którym niewiele kolumn może się poszczycić.

Osoby, które są sceptyczne w przypadku stosowania wielu elementów w zwrotnicy głośnikowej, mogą spać spokojnie. Thiel używa wyłącznie najwyższej jakości komponentów, które nie maskują jakichkolwiek detali dźwiękowych. Wysokiej klasy kondensatory i cewki powietrzne wykonane z drutu miedzianego o wysokiej czystości należą do najlepszych dostępnych na rynku dzięki czemu chronią przed negatywnymi skutkami ubocznymi komplikacji układu.

IX. SEMINARIUM: Wally (Waldek) Malewicz, MS MechEng

PROGRAM SEMINARIUM

Temat: Technika i sztuka w procesie regulacji i optymalizacji gramofonu, ramion i wkładek



1. Wstęp do podstawowych parametrów:
- Nacisk igły – VTF
- Geometria horyzontalna
- Geometria wertykalna- VTA, SRA
- Skating, antiskating
- Azymut – przesłuch międzykanałowy
- Obroty talerza

2. Podstawowe narzędzia do ustawiania:
- WallyScale – waga cyfrowa
- WallyTractor i inne szablony
- Wally VTA - szablon
- WallySkater

3. Kompletna procedura montowania ramienia i wkładki:
- Dane techniczne ramion - długość efektywna, masa efektywna , overhang, etc..
- Dane techniczne wkładek – nacisk nominalny, podatność , napięcie wyjściowe
- demonstracja praktyczna a udziałem uczestników Seminarium

4 . Dyskusja - pytania i odpowiedzi

Na zdjęciach znajdą państwo najnowsze, unikalne zdjęcia dotyczące Stylus Rake Angle zrobione urządzeniem mojej konstrukcji, składającym się z:
- mikroskopu optycznego,
- kamery cyfrowej 10 MB - dołączonej do mikroskopu,
- specjalnego ramienia laboratoryjnego - zamontowanego do mikroskopu.

Seminarium prowadzone będzie przez Wally'ego (Waldka) Malewicza - MS MechEng (Minneapolis, USA - www.wamengineering.com)