NAGRODY NAGRODY ROKU 2022
Koniec roku to zazwyczaj czas podsumowań. W „High Fidelity” lat robimy to przyznając najciekawszym, naszym zdaniem, produktom Nagrody Roku. Chcielibyśmy, aby ta lista była dla państwa przewodnikiem i podpowiadała kierunek rozwoju waszych systemów. Zapraszamy do lektury! |
NAGRODY
Tekst: WOJCIECH PACUŁA | MAREK DYBA |
No 224 1 grudnia 2022 |
AK CO ROKU PODZIELILIŚMY listę nagrodzonych produktów na cztery grupy. Najpierw znajdą państwo SPECIAL AWARD, czyli Nagrodę Specjalną, którą w tym roku przyznaliśmy polskiej firmie i jej konstruktorom. Mowa o firmie THUNDER MELODY i o panach KONRADZIE RASIU i RAFALE HŁADZIAKU. Kolejna kategoria to STATEMENT AWARD – to nagrody przyznawane produktom typu „best of the best”. W tym roku przyznaliśmy ją sześciu produktom, w tym aż dwóm z Polski! Najliczniejsza grupa została wyróżniona przez nas nagrodą BEST SOUND. W 2021 roku przetestowaliśmy i zaprezentowaliśmy niemal 130 produktów: elektronikę, kolumny, kable i akcesoria, z czego wybraliśmy reprezentatywną, jak nam się wydaje, grupę. Podzieliliśmy ją ze względu na rodzaj produktu i w każdej podgrupie podaliśmy je w porządku alfabetycznym. I wreszcie mamy grupę przeznaczoną dla nagrań, którym przyznaliśmy nagrodę BEST RECORDING. Wszystkim nagrodzonym firmom serdecznie gratulujemy jesteśmy dumni z tego, że mogliśmy wasze produkty gościć w naszych domach! A naszych czytelników zapraszamy do lektury, do ponownego wczytania się w testy, do porównań i do wyciągania samodzielnych wniosków. Dziękujemy za wasze zaufanie – bez tego żaden test, żadne opis i żadna nagroda nie ma sensu. Jeszcze raz – DZIĘKUJEMY!!! ⸜ THUNDER MELODY POLSKA FIRMA Thunder Melody specjalizuje się w produktach służących do tłumienia drgań, redukcji szumów i kondycjonowania napięcia zasilającego. Testowaliśmy już kilka jej produktów i za każdym razem zaskakuje dojrzałość rozwiązań technicznych, a także dopracowany w każdym szczególe dźwięk. Można dzięki nim poprawić brzmienie systemu z dowolnego przedziału cenowego. Można to przy tym zrobić w kompleksowy, zsynchronizowany sposób. Jej oferta jest wyjątkowa w skali światowej. → TEST: № 218 ⸜ 16 czerwca 2022, czytaj TUTAJ ⸜ Accuphase DC-1000/DP-1000 UZNALIŚMY SYSTEM DP-1000/DC-1000 za najlepszy produkt tej japońskiej firmy, który kiedykolwiek przygotowała – nie tylko najlepszy odtwarzacz cyfrowy, to jasne, ale właśnie – produkt. Gra w równie wspaniały sposób każdą płytę, każdego wykonawcę obdarzając emocjami, energią, ale nie dopuszczając też, aby dźwięk był zbyt jasny. Powiedziałbym nawet, że to najciemniej grający odtwarzacz tej firmy, gdyby nie sugerowało to, że jest ciemny, a tak nie jest. Dostajemy z nim mnóstwo informacji o górze pasma, ale jeszcze więcej o średnicy i basie. Po prostu topowy high-end. → TEST: № 202 ⸜ 1 lutego 2022, czytaj TUTAJ ⸜ J. Sikora KV9 MAX ZIRCONIUM SERIES J. SIKORA KV9 Max Zirconium Series jest produktem znakomitym, wręcz wybitnym. Na pozór różnice w porównaniu do pierwszego ramienia tej marki, KV12, (poza długością) nie są duże. W rzeczywistości nowe okablowanie (Soyaton), szereg elementów ramienia wykonanych z brązu, specjalnie do tego modelu zaprojektowana główka i jeszcze lżejsza, acz nadal kevlarowa rurka ramienia, czy wreszcie cyrkon w łożysku, razem składają się na kapitalnie szybkie, dynamiczne, precyzyjne, a przy tym bajecznie muzykalne brzmienie. To jedno z najlepszych ramion, jakie można dziś kupić na rynku. → TEST: № 224 ⸜ 16 grudnia 2022 ⸜ Lime Ears AENIMA JUŻ DRUGI ROK z rzędu przyznajemy nagrodę słuchawkom polskiej firmy Lime Ears i po raz drugi robimy to w sekcji STATEMENT, czyli tam, gdzie prezentujemy absolutnie najważniejsze i najlepsze produkty. Model Anima jest bowiem niebywale zorganizowanym wewnętrznie produktem, który ma zdolność do przekazywania wielu informacji na raz, ale w uporządkowany sposób. Anima to jedne z najlepszych słuchawek, jakie w życiu słyszałem. I to bez względu na rodzaj konstrukcji. Lime Ears są ultraprzejrzyste na materiał dźwiękowy. → TEST: № 214 ⸜ 1 grudnia 2022, czytaj → TUTAJ ⸜ Weiss DAC502 SZWAJCARSKI DAC jest w rysunku instrumentów precyzyjny, różnicuje je i ładnie separuje. Ale też ma w zapasie niesamowitą głębię dźwięku i bogactwo harmonicznych. Barwa jest bardzo wyrównana, choć wydaje się, że gra „ciepło”. Jak się wydaje, chodzi o to, że lepiej słychać w nim „wnętrze” dźwięku niż jego jasny, mocny atak. Urządzenie jest przy tym niesamowicie funkcjonalne, a cyfrowa korekcja barwy pomoże wielu pomieszczeniom, w którym nie da się pasywnych elementów korygujących akustykę. No i jest bardzo dobry wzmacniacz słuchawkowy, o czym też nie trzeba zapominać. Skromny, prosty, a świetny. → TEST: № 222 ⸜ 16 października 2022, czytaj TUTAJ ⸜ XACT S1 TRANSPORT PLIKÓW XACT S1 wyjątkowo nam się podobał. Jego brzmienie zachęca do długich odsłuchów. Będą one zrelaksowane, bez ciśnienia, a jednak bogate we wrażenia dźwiękowe. Transport charakteryzuje się nieco ciepłym, gęstym i nasyconym brzmieniem. Jego dźwięk ma dużą energię, szczególnie z plikami hi-res. To dopracowany, przemyślany, wyrafinowany produkt w którym doskonale widać człowieka, który zanim stoi. → TEST: № 223 ⸜ 1 listopada 2022, czytaj TUTAJ ⸤ ŹRÓDŁO CYFROWE ⸣ ⸜ Audio Phonique PCM/DSD DAC POLSKI DAC brzmi w sposób, który kojarzy się a to z winylem, a to z taśmą. Tak naprawdę jest to dźwięk dobrej cyfry, z czystszym zakresem wysokotonowym i dobrze kontrolowanym basem. To urządzenie, które gra w wyważony sposób, ale przez rozdzielczość i czystość wysokich tonów. Audio Phonique gra w otwarty sposób, ale i miękki. Nie jest rozjaśniony, ale ma sporo energii w wyższej średnicy. Bas jest gęsty, niski, mocny. Gra muzykę, a nie dźwięki. I robi to, powtórzę, doskonale. → TEST: № 221 ⸜ 16 września 2022, czytaj TUTAJ ⸜ MuzgAUDIO DAC-01S POLSKI DAC ma doskonałą dynamikę i rozdzielczość, brzmi też w otwarty sposób. Pokazuje też bardzo ładną równowagę tonalną. Droższe urządzenia ze światowej czołówki są bardziej plastyczne i lepiej różnicują dźwięk w ramach brył instrumentów. Za tę poprawę trzeba będzie jednak zapłacić dwukrotnie więcej, żeby to w ogóle miało sens. Tu i teraz DAC-01S firmy MuzgAUDIO jest produktem o wyjątkowych walorach brzmieniowych, którego dźwięk można w znacznej mierze kształtować za pomocą zmian różnego typu filtrów cyfrowych. → TEST: № 214 ⸜ 16 lutego 2022, czytaj TUTAJ ⸜ Boulder 812 BOULDER 812 JEST ZŁOŻONYM funkcjonalnie urządzeniem. Zaskoczył nas Boulder tym urządzeniem. ‘812’ ma niewielkie rozmiary, a gra jak pełnowymiarowy, drogi produkt. Jego dźwięk jest daleki od stereotypowego postrzegania urządzeń tej marki i podejrzewamy, że zapewne chodzi o nie do końca rasowe systemy, w których te absolutnie rasowe urządzenia muszą grać. Testowane urządzenie ma wszystko, czego potrzeba realnemu high-endowi i czego trzeba muzyce. → TEST: № 219 ⸜ 1 lipca 2022, czytaj TUTAJ ⸤ ŹRÓDŁO ANALOGOWE ⸣ ⸜ Tentogra WoWo W BRZMIENIU GRAMOFONU WOWO postawiono na barwy, świetnie różnicowane, gęste, bogate wewnętrznie. Słychać je wyraźnie, a jednak nie na nie zwracamy uwagę. Podobnie jest z dynamiką. WoWo nie narzuca się ani z barwami, ani z dynamiką, ani z rozciągnięciem pasma. Podaje wszystko w opanowany, „dorosły” sposób. Nie zważa na rodzaj muzyki, sposób tłoczenia czy wydania. Każdy z tych elementów pokaże od razu. Zrobi to jednak przy okazji, a nie na „dzień dobry”. W pełnym komforcie, ze świadomością, że mamy do czynienia z dojrzałym produktem, posłuchamy z nim dowolnej płyty. → TEST: № 221 ⸜ 1 września 2022, czytaj TUTAJ ⸤ WZMOCNIENIE ⸣ ⸜ Ayon Audio TRITON EVO MONO TESTOWANY WZMACNIACZ AYONA został zbudowany tak, aby jak najlepiej oddać energię nagrań. Triton Evo Potrzebuje zrównoważonego, może nawet nieco ciepłego systemu o wysokiej dynamice. Dostajemy z Ayonem doskonałą kontrolę nad głośnikami, duży wolumen i niesamowitą swobodę w kreowaniu przekazu, także wtedy, gdy mamy sporo basu. Tak więc – energia, plastyka, kontrola. A do tego wyjątkowa rozdzielczość. Taki jest najnowszy wzmacniacz Gerharda Hirta. → TEST: № 214 ⸜ 1 lutego 2022, czytaj TUTAJ ⸜ Audio Note COBRA WZMACNIACZ COBRA firmy audio note nie jest tani. Przynajmniej, jeśli popatrzymy na jego wykonanie i wykończenie. Nie ma w jego fizyczności nic szczególnego. Kiedy jednak go podłączymy do dobrych kolumn i wyślemy mu sygnał z dobrego źródła, usłyszymy magię – prawdziwą magię. Z pozoru niepozorny, muzycznie niebywale muzykalny. Tylko Audio Note coś takiego potrafi. → TEST: № 214 ⸜ 16 kwietnia 2022, czytaj TUTAJ ⸜ Audio Research I/50 PRZEKAZ I/50 jest dźwięczny, niezwykle dynamiczny i świetnie poukładany. Wzmacniacz radzi sobie z każdym rodzajem muzyki Przy całej swojej sympatii dla gorzej brzmiącej muzyki kieruje naszą uwagę w stronę tej lepszej, w stronę topowych wykonań i topowych rejestracji. Wzmacniacz ma też ładny projekt plastyczny, nad którym ktoś popracował. Świetnie gra zarówno przez kolumny, jak i przez słuchawki. To jeden z najciekawszych wzmacniaczy, bez względu na technikę, z tego przedziału cenowego. → TEST: № 220 ⸜ 18 sierpnia 2022, czytaj TUTAJ ⸜ Audio Reveal FIRST MkII AUDIO REVEAL FIRST MkII jest wzmacniaczem, który w bardzo fajny sposób realizuje wiele różnych założeń. Jest dynamiczny, rozdzielczy i przejrzysty. Ale też skupiamy z nim uwagę na środku pasma, ponieważ jest on złożony wewnętrznie oraz mocny, zarówno od strony basu, jak i wysokich tonów, oraz dlatego, że jest nasycony harmonicznymi. To brzmienie po prostu bogate, jeśli tak to mogę określić. Zapas prądowy zasilacza jest tu tak duży, że First MkII wysterował kolumny Harbeth M40.1 lepiej niż wiele wzmacniaczy lampowych dysponujących mocą 30 W i więcej. → TEST: № 224 ⸜ 1 grudnia 2022, czytaj → TUTAJ ⸜ Cyrus CLASSIC PRE CLASSIC PRE jest niewielkim urządzeniem , które brzmi niezwykle dynamicznie i gęsto, w otwarty sposób, ale też przyjemny. Jeśli szukacie państwo uniwersalnego przedwzmacniacza, to testowany Cyrus na pewno się wam spodoba. Przedwzmacniacz rysuje dość szeroką i głęboką panoramę dźwiękową. Nie jest przy tym nadmiernie analityczny. Taki, jaki jest, angielski przedwzmacniacz jest naprawdę świetny. → TEST: № 223 ⸜ 1 listopada 2022, czytaj TUTAJ ⸜ Circle Labs P300 + 2 x M200 Zestaw P300 + 2 x M200 marki Circle Labs to produkty głęboko przemyślane, przetestowane i dopracowane w najdrobniejszych nawet szczegółach. Wyglądają znakomicie, a ich brzmienie, łączące wyrafinowanie lamp z mocą tranzystorów jest również niezwykle muzykalne, spójne i wysoce ekspresyjne. Zagrają każdą muzykę wciągająco, płynnie i spójnie, a przy tym w dynamiczny, nasycony energią sposób, z świetnie prowadzonym basem i doskonałym PRAT-em. Zafunduje wam wyjątkowe emocjonalne doznania i sprawi, że poczujecie się (niemal) jak na koncercie. To dlatego przekonuje do siebie miłośników muzyki i dobrego brzmienia na kilku kontynentach. Cudze chwalicie, swego nie znacie... Posłuchajcie koniecznie zanim wybierzecie produkty innych marek – warto! → TEST: № 223 ⸜ 16 listopada 2022, czytaj TUTAJ ⸜ Grandinote SUPREMO WZMACNIACZ SUPREMO nie ma „namacalnego” dźwięku, a raczej zdystansowany, pokazując wydarzenia za linią łączącą głośniki. Prezentuje nienaganną dynamikę i doskonały atak – to rzecz absolutnie wyjątkowa, bez względu na pieniądze. Jest niezwykle „zebrany” wewnętrznie, to jest skupiony na materii dźwiękowej. Słuchając z nim muzyki musimy się skupić bardziej niż zwykle, ponieważ otrzymujemy tak wiele informacji, że składa się to nam w zupełnie nową całość, dając nową jakość, czyli realny, wysoki high-end w najlepszym wydaniu. → TEST: № 216 ⸜ 15 kwietnia 2022, czytaj TUTAJ ⸜ Soul Note P-3 SPECIAL EDITION P-3 SE BRZMI jak rasowy przedwzmacniacz lampowy. Ma on wszelkie cechy gładkiej, płynnej, bogatej kolorystycznie lampy. Jego przestrzeń jest znakomita, ale nie wyprowadza dźwięku daleko w głąb sceny, raczej ją poszerza i rozciąga wokół nas. Dynamika jest fantastyczna i daje posmak przebywania blisko żywych instrumentów. P-3 Special Edition jest topowym przedwzmacniaczem przynależącym do grupy niewielu urządzeń tego typu, które naprawdę są „sercem” systemu i czują się z tym dobrze. → TEST: № 216 ⸜ 1 maja 2022, czytaj TUTAJ ⸜ Western Electric 91 E AMERYKAŃSKI WZMACNIACZ ROBI wszystko to, na co liczymy słuchając wysokiej klasy urządzenia pracującego z lampami 300B. Gra w nieprawdopodobnie przyjemny, gładki sposób. Choć jego moc nominalna jest niewysoka, to nagrania mają pełen pasmo, są rozdzielcze i mają rozmach. W nagraniach popowych dostajemy dodatkowo niższy bas, który poruszy sporo powietrza w naszym pokoju. Amerykański wzmacniacz zachęca do słuchania muzyki, a niekoniecznie do audiofilskich odsłuchów. → TEST: № 220 ⸜ 18 sierpnia 2022, czytaj TUTAJ ⸜ Vinius Audio TVC 05 SPECIAL EDITION PRZEDWZMACNIACZ VINIUS AUDIO zachowuje wewnętrzną spójność dźwięku, otwiera górę i pogłębia bas, a przy tym jest doskonale dynamiczny. Urządzenie brzmi jak wysokiej klasy lampowy preamp, ale o lepszej niż większość z nich rozdzielczości i dynamice. Ma swój własny charakter. To jednak dobry charakter, nieidealność „oswojona”. Świetne, bardzo ładnie wykonane urządzenie, które postawiłbym w każdym, nawet najdroższym systemie audio. → TEST: № 216 ⸜ 16 kwietnia 2022, czytaj TUTAJ |
⸤ KOLUMNY ⸣ ⸜ Ancient Audio VINTAGE HORTEN VINTAGE HORTEN D są niezwykle udanymi kolumnami. Ich dźwięk ma wszystko, czego można by oczekiwać po „przekaźniku” muzyki: barwy, gęstość, wagę, masę. Podłączmy do kolumn Ancient Audio dobry transport plików lub CD, a otrzymamy kompaktowy system audio na lata. W dodatku taki, który zagra dowolną muzykę, czy to lepiej, czy gorzej zrealizowaną, w zaangażowany, wypełniony sposób bez podkreślania góry pasma. → TEST: № 218 ⸜ 1 czerwca 2022, czytaj TUTAJ ⸜ Audio Physic SPARK 6 AUDIO PHYSIC SPARK są produktem „celowanym”. Odchodzą od pełnej neutralności barwowej w imię precyzji, szybkości, dynamiki, a nade wszystko przestrzenności. Te elementy są w nich na niebywale wysokim poziomie. I mówię to poważnie: niebywale. Nie są przy tym jasne, ani ostre. Ilość informacji wysokiej średnicy i góry jest oszałamiająca. Za dobre traktowanie odwdzięczą się fenomenalnym różnicowaniem planów i czystością. Te, całkiem spore, monitory są jak Houdini. Zostawiają nas sam na sam z przekazem. Sparki robią to fenomenalnie. → TEST: № 216 ⸜ 16 kwietnia 2022, czytaj TUTAJ ⸜ Avatar Audio Holophony Nr 2 III HOLOPHONY Nr 2 III łączą rozdzielczość, szybkość i genialne „zszycie” przetworników. Robią wrażenie swoją budową, ale płacimy tak naprawdę za dziesięć lat, które ich konstruktor spędził na ich dostrajaniu. Żaden inny znany mi producent, poza niektórymi firmami z Japonii, nie jest tak precyzyjny i tak uważny w swojej pracy, jak on. Musicie to państwo usłyszeć, bo to najlepsze kolumny Avatar Audio, jakie ja słyszałem. Ci, którzy to zrozumieją, będą bogatsi o niepowtarzalne doświadczenie. → TEST: № 218 ⸜ 1 czerwca 2022, czytaj TUTAJ ⸜ Gradient R-5 GRADIENT R-5 mają szczególną zdolność do znikania z pomieszczenia odsłuchowego. W żadnej mierze nie przykuwają do siebie uwagi, pozostawiając nas sam na sam z muzyką. Można je ustawić w dość dowolny sposób, a i tak zagrają optymalnie. Choć są spore, to nie epatują basem. Ten jest całkiem niski, ale przede wszystkim jest precyzyjny i klarowny. Gradienty oferują złożony wewnętrznie, wyrafinowany dźwięk i brzmią jak jeden przetwornik szerokopasmowy, ale bez nierównomierności i podbarwień, słyszalnymi z większością konstrukcji tego typu. Bardzo, bardzo udana konstrukcja właściwie dla każdej muzyki. → TEST: № 224 ⸜ 1 grudnia 2022 ⸜ Pylon Audio JADE TWENTY JADE TWENTY apelują do naszego smaku do rynku retro. Wyróżniają się współczesnym brzmieniem, to znaczy rozdzielczym, szerokopasmowym i dobrze wyrównanym. Z „vintage” dostajemy budowanie dźwięku w szczelnym kokonie między przetwornikami i nami, a także natychmiastowość przekazu. Ich wygląd jest wyjątkowy, a wykonanie bardzo dobre. Bardzo nam się te kolumny podobały, i wizualnie, i dźwiękowo. Dają czysty fun, nie zapominając o tym, że chcemy też wiedzieć, co w systemie przed nimi gra i z jakich wydań płyt korzystamy. → TEST: № 221 ⸜ 1 września 2022, czytaj TUTAJ ⸜ TAD EVOLUTION TWO (E2) EVOLUTION TWO są kolumnami o dźwięku, którego nie da się pomylić z żadnym innym. Przypominają monitory studyjne, ale o ładniejszych, lepiej wysyconych barwach. Są równie dynamiczne, różnicujące i rozdzielcze, z tym, że dodają do tego słodycz wysokich tonów i wypełnione informacjami dźwięki. Ich balans tonalny zwraca naszą uwagę na środek pasma i jego górny zakres, a to dlatego, że w ich basie nie ma cienia podbarwień. Jeśli to jest to, czego w muzyce szukamy, to trudno nam będzie państwa rozgrzeszyć, jeśli ich nie posłuchacie. → TEST: № 219 ⸜ 16 lipca 2022, czytaj TUTAJ ⸜ Closer Acoustics OGY OGY SĄ KOLUMNAMI, które odpowiednio wysterowane i odpowiednio ustawione zagrają dużym, niebywale namacalnym dźwiękiem. Brzmią w pięknie spójny sposób i pokazują niesamowitą ilość szczegółów dotyczących nagrania. Nigdy nie są jednak przerysowane w tym, co robią. To konstrukcje pełne życia, energii i barw. Mogłyby, z jednej strony, stać w studiu nagraniowym w roli monitorów bliskiego pola, a z drugiej świetnie spiszą się jako towarzysz długich nocnych odsłuchów w salonie. → TEST: № 215 ⸜ 16 marca 2022, czytaj TUTAJ ⸜ JBL L52 CLASSIC L52 CLASSIC są kolumnami grającymi dużym, ekspansywnym dźwiękiem, o bardzo dobrej równowadze tonalnej. Ale też takimi, które nie są zbyt rozdzielcze, ani analityczne. Nie są typowo audiofilskimi kolumnami, a raczej takimi, które mają dać odprężenie i wnieść do życia element zabawy. I robią to doskonale. Tym bardziej, że ich dizajn, odwołujący się do najlepszych wzorców JBL-a jest fantastyczny. → TEST: № 213 ⸜ 1 stycznia 2022, czytaj TUTAJ ⸤ SŁUCHAWKI ⸣ ⸜ Ferrum ERCO DŹWIĘK POLSKIEGO DAC-a jest niesamowicie przyjazny, a przy tym selektywny i klarowny. Przekaz ma z nim miękkie „podbrzusze”, a jest przy tym zwarty i wypełniony. Potrafi oddać atmosferę nagrania w niewymuszony sposób. Oferuje kompletne, poukładane granie za stosunkowo nieduże pieniądze. Jest też bardzo kompetentnym wzmacniaczem słuchawkowym, z wyraźnym, przejrzystym brzmieniem, które można oswoić ciemnym brzmieniem słuchawek. Jednym słowem – kolejny niezwykle udany , a przy tym najbardziej uniwersalny i „przyjazny” dźwiękowo produkt Ferrum. → TEST Z OKŁADKI: № 214 ⸜ 1 lutego 2022, czytaj TUTAJ ⸤ KABLE ⸣ ⸜ KBL Sound FLUID v2 KBL SOUND FLUID v2 mają bardzo dobrze zrównoważony i poukładany dźwięk. Ich brzmienie jest wciągające i po prostu fajne. Nie wyróżniają w brzmieniu niczego konkretnego, a podają go w płynny, wyrównany sposób. Wprowadzają do dźwięku porządek i spokój, ale nie narzucają tych elementów pozostałym elementom systemu. To bardzo, bardzo przyjemny system okablowania, w bardzo atrakcyjnej cenie. Sprawdzi się z dowolną muzyką w dowolnym systemie. Pod warunkiem, że to dobra muzyka i dobry system. → TEST: № 219 ⸜ 16 września 2022, czytaj TUTAJ ⸜ Katharsis Technology COINCIDENCE POLSKI INTERKONEKT doskonale wszystko kontroluje nie uciekając się przy tym do wyostrzenia dźwięku, ani do jego spłaszczenia. Przekłada się to na grę z jednej strony w dużym stopniu przezroczystą na realizację nagrań i sposób ich wydania, a z drugiej taką, która wchodzi tak głęboko w dźwięk, że błędy, czy nie do końca zrozumiałe wybory ludzi z „tamtej” strony szyby, nie są przykre. Ma mocną górę pasma. Ma energetyczną dużą część dołu. Gra z rozmachem. A jednak nie generuje przez to potoku dźwięku, a uporządkowany przekaz muzyczny. Doskonały przykład na to, co może dać wieloletnia praca badawcza i pasja. → TEST: № 221 ⸜ 16 września 2022, czytaj TUTAJ ⸜ Synergistic Research ATMOSPHERE EUPHORIA SX SYSTEM SYNERGISTIC RESEARCH gra w niezwykle gładki, ciepły, gęsty sposób. Niezależnie od słuchanej płyty będziecie państwo mieli wrażenie uczestnictwa w prawdziwym spektaklu. Testowane kable powodują, że dźwięk szczelnie wypełnia przestrzeń, trochę tak, jak przy odsłuchu przez słuchawki. Wszystko to powoduje, że jest to dźwięk niesamowicie atrakcyjny i wspaniale zrelaksowany. Taki system na wolne, leniwe popołudnia i wieczory – „welcome to the club!” → TEST: № 215 ⸜ 1 marca 2022, czytaj TUTAJ ⸤ ZASILANIE ⸣ ⸜ AudioPhase BILBERRY NAJNOWSZY KABEL Audiophase przypomina kable japońskich firm, jak TiGLON czy Hijiri. Jest ciemny, gęsty i skupiony na muzyce. Wszystko w jego przekazie jest z sobą połączone i „zazębia się” – tu nie ma „luźnych ogonów”. Za 2300 złotych dostajemy 2-metrowy kabel o znakomitym dźwięku. Słychać, że został przygotowany przez kogoś, kto kocha muzykę i to w niej się odnajduje. A dźwięk? Dźwięk jest tu tylko środkiem do celu. → TEST: № 222 ⸜ 1 lipca 2022, czytaj TUTAJ ⸜ Furutech PROJECT V1 Najdroższy kabel firmy Furutech jest topowym kablem zasilającym AC. Jego dźwięk oscyluje wokół ciepłego jądra dźwięku i tkanki łącznej. Jest on niesamowicie dynamiczny i bardzo rozdzielczy. Project V1 Furutecha jest niczym ciepły koc w zimowy, pochmurny dzień, jak wieczorne wino z dobrej winnicy. Powiedziałbym, że jego dźwięk jest ciepły, miękki i pełny. Ale jest też dynamiczny i rozdzielczy. Spaja wszystko w całość, która ma większą wagę niż bez takich działań. Wyjątkowa konstrukcja. → TEST: № 216 ⸜ 1 maja 2022, czytaj TUTAJ ⸜ GigaWatt PC-4 EVO+ '21 GIGAWATT PC-4 EVO+ '21 zapewnił znakomitą dynamikę i kontrolę wysoce rozdzielczego, energetycznego, ale i nasyconego, płynnego i gładkiego dźwięku. Z każdym dobrym nagraniem pozwalał systemowi wykreować wysoce angażujący, bogaty emocjonalnie spektakl muzyczny, jednocześnie dbając, by nawet wybredny, wymagający audiofil o innych niż moje oczekiwaniach nie miał się do czego przyczepić. Słowem – to najlepszy kondycjoner, jaki u siebie Marek Dyba gościł. → TEST: № 221 ⸜ 16 września 2022, czytaj TUTAJ ⸜ Oyaide VONDITA-X NOWY, TOPOWY kabel Oyaide brzmi w piękny sposób. Bazuje na doskonale nasyconej średnicy, ale ma klarowne, czyste i wyraźne skraje pasma. Mają one słodki charakter, skupiają się bardziej na podtrzymaniu i wybrzmieniu niż na ataku, ale przecież mamy jasność, że to niesamowicie szybki dźwięk. Bo to, tak po prostu, najlepszy kabel, jaki firma Oyaide kiedykolwiek w swojej historii przygotowała. → TEST: № 213 ⸜ 16 stycznia 2022, czytaj TUTAJ ⸜ WK Audio THE RED NAJNOWSZY kabel WK Audio jest najlepszym kablem tej firmy, jaki słyszałem. Przesuwa punkt ciężkości nagrań w dół skali i opiera go o niską średnicę oraz średni bas. Wysoka góra jest wycofana i ciemna. „Ciemność” to zresztą dobre określenie w tym kontekście – to efekt pozbycia się niechcianych zakłóceń i zniekształceń, charakterystyczny dla wysokiego high-endu. Pełnia dźwięku, którą ten kabel oferuje jest w audio czymś rzadkim i niezwykle pożądanym. Najważniejsza jest jednak naturalność, z jaką TheRed przekazuje muzykę. → TEST: № 219 ⸜ 1 lipca 2022, czytaj TUTAJ ⸤ PRODUKTY ANTYWIBRACYJNE ⸣ ⸜ TiGLON TMB-DR20E SKUPIENIE DŹWIĘKU (fokus), jego wolumen, lepsze rozciągnięcie pasma, większy oddech i niższe brzmienie, składają się tu na coś, co można by określić krótko, jako większą przyjemność płynącą ze słuchania muzyki. Są na rynku lepsze platformy antywibracyjne. Są one jednak o wiele droższe i o wiele większe. TiGLON TMB-DR20E jest niziutki, nie kosztuje kroci i wpasuje się w dowolny system, zarówno dźwiękowo, jak i dizajnem. To fajny, bardzo fajny dodatek do systemów audio, bez względu na ich cenę. → TEST: № 222 ⸜ 1 października 2022, czytaj TUTAJ ⸜ Audio Replas OPT-30HG20SS HR/3P & OPT-100HG-FLAT-SS HR/4P Obydwa modele Audio Replas są po prostu znakomite. Nóżki OPT-30HG20SS HR3P są bardziej widowiskowe w działaniu i sprawdzą się w dowolnym systemie – dobrym i złym, drogim i tanim. Poprawiają rozdzielczość nasycając muzykę harmonicznymi i porządkując przekaz. Model OPT-100HG-FLAT-SS HR4P wpływa na sygnał w podobny sposób, ale jest bardziej jednoznaczny w pokazywaniu wad systemu i nagrań. Po próbie pod moimi kolumnami, pod którymi od kilku lat używam krążków Acoustic Revive RIQ-5010, czyli odmianę w kolorze przydymionego brązu, postanowiłem, że docelowo chciałbym, aby się tam znalazły. Będę też używał OPT-30HG20SS HR3P do testów urządzeń, ponieważ wydobędą z nich więcej ich dźwięku „własnego”. → TEST: № 216 ⸜ 16 maja 2022, czytaj TUTAJ ⸜ GEORGE MICHAEL Older Virgin/Epic | Sony Music Labels SICP-31544-5 → RECENZJA: HIGH FIDELITY NEWS ⸜ 18 listopada 2022, czytaj TUTAJ ⸜ OLEŚ BROTHERS & DOMINIK STRYCHARSKI Koptycus Audio Cave ACD-001-2022 → RECENZJA: HIGH FIDELITY NEWS ⸜ 11 marca 2022, czytaj TUTAJ ⸜ ART BLAKEY & JAZZ MESSENGERS First Fligh to Tokyo. Lost 1961 Recordings → RECENZJA: HIGH FIDELITY NEWS ⸜ 15 lutego 2022, czytaj TUTAJ ⸜ IMMANUEL WILKINS The 7th Hand Blue Note | Universal 3832750/Tidal Master → RECENZJA: HIGH FIDELITY NEWS ⸜ 4 lutego 2022, czytaj TUTAJ ⸜ THOMAS KESSLER, Close To Silence Hypersensitive Records → RECENZJA: HIGH FIDELITY NEWS ⸜ 1 października 2022, czytaj TUTAJ ⸜ LUDOVICO EINAUDI Underwater Decca Records → RECENZJA: HIGH FIDELITY NEWS ⸜ 28 stycznia 2022, czytaj TUTAJ ⸜ MACIEJ GOŁYŹNIAK TRIO Marianna New Beat Records NBR Vol. 1 → RECENZJA: № 214 ⸜ 1 grudnia 2022, czytaj TUTAJ ⸜ WOJTEK KAROLAK 80th Birthday Concert AC Records ACR 024 → RECENZJA: HIGH FIDELITY NEWS ⸜ 22 lipca 2022, czytaj TUTAJ |
strona główna | muzyka | listy/porady | nowości | hyde park | archiwum | kontakt | kts
© 2009 HighFidelity, design by PikselStudio,
serwisy internetowe: indecity